DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 27 maart 2024

Het is even knutselen....

voor mijn nieuwe project.

©Sylvia`s Quilts


Hier laat ik alvast een klein hoekje zien, want ik ben nog druk bezig en de samenstelling kan zomaar veranderen. Ik bekijk alles op mijn prikbord. Maak vaak een foto, want daarop zie je soms ineens iets wat storend is!

En zo bedacht ik dat het wel leuk zou zijn als ik ook een blok met een vlinder erop tussen alle bloemen zou maken. Nou heb ik wel eerder vlinders gemaakt in een quilt, maar het patroon daarvan was te klein.


Loop ik van de week bij de Lidl, zie ik een kartonnen rek staan met paasdecoraties. Het was trouwens bijna leeg. Laat ik daar nou drie vilten vlinders voor één euro zien liggen.

©Sylvia`s Quilts

Nu heb ik er één van ietsjes kleiner geknipt en zo had ik een malletje.


©Sylvia`s Quilts

En nu verder met het blok, de afmetingen weer checken en eens zoeken naar een stofje voor zijn lijf en kop! 

Het blijft trouwens goed nadenken met broderie perse m.b.t. hoe te tekenen op vliesofix zodanig, dat de plakkanten ook inderdaad dáár zitten waar het moet...!

©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts

En zo gaan we verder, wikken, wegen, meten, knippen, plakken, spoelen, naaien en vooral niet te creatief zijn vlak voor bedtijd...!

Dadelijk ga ik naar het stoffenspectakel in Goes,is altijd wel leuk om rond te kijken en soms staat er ook nog iemand met quiltstof of een ander mooi katoentje kan ook vind ik. Máár ik hou me in, heb eigenlijk niks nodig, ik ben eerder aan het afbouwen!!? Garen heb je altijd nodig, vandaar!

Groetjes Sylvia.

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien waar je allemaal mee bezig bent. Veel plezier in Goes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet lachen om jouw: 'Máár ik hou me in, heb eigenlijk niks nodig'. We horen het wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja gelukkig wist ik van tevoren, dar er weinig katoenen stof wordt aangeboden, dus me inhouden was niet te moeilijk! Slechts één rolletje stof van een halve meter gekocht, vliesofix, garen en quiting naaimachine naalden. Máár wat een prachtige stoffen zijn er, je zou toch inderdaad zelf je kleren kunnen naaien, dan is dat "luilekkerland" daar om in te slaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...