DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 26 juni 2026

Zomer in Zeeland!!

 En niet alleen in Zeeland, ik weet wel zeker dat héél Nederland uitkijkt naar koeler weer.

Normaal gesproken is het aan de kust vaak frisser, maar afgelopen nacht was het 5 graden warmer dan b.v. in het midden van het land. VRESELIJK....! We zullen nog even door de zure appel heen moeten bijten.

En wat doe je dan zoal binnenshuis, vooral rolgordijnen omhoog/omlaag regelen,  ramen open en dicht en dan moet je je vooral niet opwinden over de hitte, want dat helpt niets.

Verder hou ik me rustig! Wel is mijn huis verkocht onder voorbehoud van financiering, maar dat schijnt wel goed te zitten volgens aankoopmakelaar. Kopers hebben al advies voor hypotheek e.d. Eergisteren is de taxateur ook al geweest.

Ik ben blij dat ik al een hele poos drastisch aan het opruimen ben en dat mijn schoonzoon en kleinzoon de inhoud van garage en schuur hebben meegenomen en bij hun thuis alles hebben uitgezocht.

Laatst heb ik mijn kookboeken en ander boeken  uitgezocht en de meeste naar de Kringloop gebracht. 

Hier in mijn brocante kastje heb ik een aantal boeken opgestapeld, die ik wil houden.

               

©Sylvia Quilts



Af en toe haak ik een Granny square en probeer ik de manier uit hoe ik ze aan elkaar wil zetten. 

©Sylvia`s Quilts

Het wordt toch maar een plaid!

Op mijn werkkamer maak ik geen rommel meer,  het is er nu zo opgeruimd !

Mijn dochter uit Amstelveen was er een paar dagen en zij ging beladen met dozen terug, die ze bij een kringloopwinkel bij haar in de buurt af zou afgeven. 

Nu maar weer eens mijn terras nat maken voor wat verkoeling!

Groetjes Sylvia.








dinsdag 2 juni 2026

Onverwacht is zeker!

 En dat kun je wel stellen in het volgende geval!

Ruim 2 jaar en 3 maanden geleden hadden wij ons ingeschreven bij een woningbouwvereniging voor een huurwoning met `t idee je weet nooit voor later!  Hoewel we op één woning na altijd in een koopwoning hebben gewoond.

Na het overlijden van mijn lieve DH vorig jaar september vind ik mijn huidige woning (ruim 550m3 inhoud) me toch te groot in mijn uppie en ook qua onderhoud ed.

In overleg met mijn dochters kwamen we tot de conclusie misschien moet je eens reageren op een huurwoning van de betreffende woningbouwvereniging, want we hadden geen flauw idee hoe dat in zijn werk ging. We wisten wel dat je met de langste inschrijvingstijd in aanmerking zou kunnen komen.

Om kort te gaan, ik heb gereageerd op een appartement op de begane grond, niet te groot, wel nog een kleine hobbykamer extra, gemeenschappelijke buitentuin met mijn eigen terras. Een aanleunwoning zeg maar, later indien nodig kun je zorg krijgen en/of doorschuiven.....!!

Van de 86 reacties stond ik nummer 2 tot onze verrassing qua inschrijvingstijd. Mevrouw nummer 1 zou de woning nemen maar zij belde `s avonds dat ze toch liever terug ging naar haar geboorteplaats Middelburg. Toen was ik nummer 1!

Dit wordt het, er is maar één verdieping boven mij.


En zo is het gekomen, snel handelen makelaar voor mijn huis inschakelen ed. Eind deze week komt mijn huis op Funda, we zijn benieuwd. Het handige van mijn huidige huis voor de verkoop is dat de "garage" als een praktijkruimte of thuiswerkkantoor  met eigen ingangen kan dienen. Toen wij het kochten was er een kleine kapsalon in, geen dichte garage kanteldeur, maar normale pui.

Dus iedereen die naar het zonnige Vlissingen wil verhuizen, dichtbij bos, strand en winkels stuur me een mail en ik verwijs je door naar de makelaar.

Tot de volgende keer,

groetjes Sylvia.


Er is nu genoeg werk aan de winkel, drastisch opruimen, maar daar was ik toch al mee bezig!

dinsdag 5 mei 2026

Handwerkcafé, Quilt Bee en tuin.

Een poosje geleden voelde ik toch wel de behoefte om wat te ondernemen.

Ik had gelezen over een Handwerkcafé, eens in de veertien dagen, in de bibliotheek hier in Vlissingen. Daar heb ik me voor opgegeven en ik moet zeggen dat het erg gezellig is. Iedereen doet zijn eigen ding, breien, haken of patchen.

Het toeval wilde dat ik daar dames ontmoette die ook aan het patchen waren. Zij gingen ook eens per veertien dagen naar een Bee in Koudekerke, hier vlakbij.

Ik wist dat die Bee er was, maar dat is `s morgens van half tien tot half twaalf. Na mijn ziekenhuis opname en overlijden van mijn lieve DH, vond ik dat na verloop van tijd nogal vroeg om op pad te gaan. Inmiddels zijn we 8 maanden verder en voel ik me wel beter, dus daar ga ik nu ook daar naar toe. Ook een erg gezellig clubje in een modern ruim zaaltje, dus ik heb mijn stekjes daar wel gevonden.

Mijn mini borduurtjes neem ik af toe ter hand en heb behalve de Spring, Summer nu ook deze af.

© Sylvia`s Quilts


Het tiny house van maart en april zijn ook geborduurd. Heerlijk overzichtelijk die kleine projecten.

© Sylvia`s Quilts

Ik verzamel nog een poosje door en verwerk ze later hopelijk in een leuke quilt. Al deze leuke patroontjes zijn gratis te vinden op de site van Melissa zoveel keuze daar.

Op mijn eigen wandbord hangt dit te wachten 

© Sylvia`s Quilts

Ik had ineens zin om weer iets met Broderie Perse te doen, vandaar dat ik dit nu aan het ontwerpen ben tot een geheel. Voorlopig nog wel even mee bezig.

En bij mooi weer zitten we ook te genieten van de moestuin, waar het groeit als kool



© Sylvia`s Quilts

Hier bijvoorbeeld de aardbeienplantjes al vol met bloemetjes, geplant om en om met knoflook, schijnt een goede combinatie te zijn.


© Sylvia Quilts


                       De paksoi staat er ook fris bij.

En dan nu maar weer de bloemenbakken in de tuin bij huis gaan vullen.

Fijne dag,
groetjes Sylvia.

maandag 6 april 2026

Winderige eerste Paasdag

Nou is een beetje wind hier aan de kust geen abnormaal verschijnsel, maar toch....

Ik had mijn dochter en kleindochter het weekend te logeren en ze hebben toch nog een wandeling over het duinpad gemaakt met mijn andere dochter, om haar hond uit te laten,

Het geeft wel mooie vergezichten zo`n onstuimige dag. 

©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts

De foto`s zijn door mijn dochter gemaakt.

We konden nog wel even met zijn allen op de tuinbank in de moestuin genieten van wat zon en dan is het ook gelijk behoorlijk warm.

Ik heb een vreselijke hekel aan die harde wind, of althans mijn oren, ik loop nog vaak met een muts op.

En er bestaand zoveel spreekwoorden over het weer in de maand april en die zijn vaak helemaal waar!

Ik nam in maart alvast op handwerkgebied een voorproefje op de lente en zomer door twee "post stamps" te borduren, gevonden op het blog van Melissa

©Sylvia`s Quilts

Op haar site zijn eindeloos veel leuke borduurpatroontjes te vinden.

Ik ben nu met het "tiny house"van April bezig. Ik hoop al die kleine borduurwerkjes dan een keer te verwerken in een quilt.

Fijne dag verder,

groetjes Sylvia.

zaterdag 21 maart 2026

De moestuin ligt klaar voor de start van het seizoen!

Uiteraard dankzij het ontwerp en startklaar maken van de bedden ed door mijn schoonzoon. 

Omdat we aan het eind van de zomer vorig jaar er een stuk overwoekerde tuin

©Sylvia`s Quilts

bij konden krijgen, is het nu verdeeld in moestuin, boomgaard en zit/bloemen tuin. We konden toen ook het stenen huisje overnemen.

Op bovenstaande foto het zicht  op de boomgaard, waar trouwens alle vruchtboompjes het doen, ondanks dat 90% verpoot is in het najaar. Daarachter ligt de moestuin.

©Sylvia`s Quilts

Hier een gedeelte van de moestuin waar op dit moment, sla, spinazie en tuinbonen in staan.



©Sylvia`s Quilts

Hier ons "buiten verblijf", het is helemaal opnieuw geschilderd en ingericht. Van de vorige eigenaar kon je niet van een inrichting spreken en alles kon regelrecht naar de vuilnis stort.


Maar goed met vereende krachten in het begin om alles te ontginnen is het nu, dankzij mijn schoonzoon zijn inzet een "modeltuin" vind ik tenminste.

We zijn dus startklaar voor het seizoen en in ons kasje wordt van alles voorgetrokken.

We zullen het zien hoe het dit jaar weer gaat.

Fijn weekend, groetjes Sylvia.


donderdag 26 februari 2026

Een ander draadje .....

 Al een hele poos had ik in mijn hoofd om ook weer eens iets te gaan borduren, maar géén grote projecten! Die heb ik nog en niet af!

©Sylvia`s Quilts.
Deze bijvoorbeeld, eigenlijk alleen de letters nog!


                                                                     Of deze


Sylvia`s Quilts


Mocht er iemand zijn die er wat in ziet om dit borduurwerk af te maken, laat het even weten, het patroon met uitvergroot gedeelte hoort er bij. De ondergrond is zachtgroen. Ik stuur het dan met plezier gratis op. Ik maak het niet af.
 Laten we afspreken dat degene die interesse heeft en dat het eerst laat weten bij de reacties, die krijgt het.

Aangezien ik in quilts en in legpuzzels iets met huizen heb, was ik al via het blog van  Annelies, zij borduurt altijd van die schattige huisjes, terecht gekomen op het blog van Melissa. Vaak wat patroontjes van huisjes opgeslagen, maar ik deed er niks mee en weer naar de prullenbak verplaatst.

Nu zag ik laatst een schattig "Tiny house"  langskomen en dat heb ik nu uiteindelijk geborduurd. Dus de borduurdoos met garen, ook nog met restanten van mijn moeder en tante, tevoorschijn gehaald. Mocht ik toevallig het kleurnummer van het patroon niet hebben, dan neem ik een nummer wat in de buurt komt..! Nog genoeg garen in voorraad.

©Sylvia`s Quilts



Leuk om zo af en toe wat steekjes te zetten met gelijk resultaat. 

©Sylvia`s Quilts.



Het volgende "Tiny house" van februari staat al op het blog dus ik begin daar ook mee. Het is de bedoeling dat er elke maand een nieuw patroontje komt. Ik ben benieuwd.

Ëén van mijn gemaakte tote bags gebruik ik om mijn garen voor het patroontje bij elkaar te houden.


©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts

Zo komt er altijd wel iets van pas.

Fijne zonnige dag verder, 

groetjes Sylvia.

woensdag 11 februari 2026

Mijn Toile de Jouy projectje.

 Op de stof genaamd Toile de Jouy ben ik altijd al gek geweest.

Ik had er vroeger een sprei van op ons bed liggen, dat was de extra brede en iets dikkere stof van 280 cm breed en gekocht in Frankrijk.

Jaren later heb ik uit die sprei een groot ovaal tafellaken gemaakt en had ik nog genoeg stof over. Ik heb er nu weer een keer lol van, namelijk twee kussen hoesjes maken.

Ik heb qua breedte een kleinere boxspring , nu 140 cm breed, gekocht en de ingelijste Toile hing altijd al boven het bed met een zwart witte bloem in de andere lijst. Nu heb ik ook een zwart hoofdbord, dus vond ik het wel leuk om dat op te vrolijken met een Toile de Jouy.

©Sylvia`s Quilts

Hier is er al eentje klaar. Nou kan ik me de tijd niet heugen, dat ik ergens een ritssluiting in heb gezet, dus even googlen. Daar vond ik een methode die ik niet kende 

deze methode. En het werkt perfect, kon ik tenminste ook eens mijn ritsvoetje gebruiken.

©Sylvia`s Quilts


En na uiteraard passen, meten, aftekenen en recht snijden van de stof,  is de tweede nu ook klaar en de tweede gaat altijd vlugger dan de eerste die je maakt.  


©Sylvia`s Quilts

Oh ja en de sprei heb ik ook nog ingekort in de breedte,        

©Sylvia`s Quilts

maar nu is het klaar en ik ben er blij mee.

Fijne dag verder, 

groetjes Sylvia.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...