DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 13 maart 2024

Nieuw idee voor een quilt.

Van klassieke stofjes met bloemen naar heel kleurige met grote mooie bloemen print. Verkregen door de Ria lapjesruil (klik ), later heb ik nog privé lapjes geruild met mijn ruilpartner.

©Sylvia`s Quilts


Ben er heel erg blij mee, maar dit is wel een uitdaging, dat maakt het nou juist zo leuk. Ik heb al een idee in mijn hoofd! Zo ongeveer dan, het ontwerp groeit terwijl ik bezig ben.

©Sylvia`s Quilt


Op de foto ligt ook een stapeltje "marbels" en die lapjes heb ik ooit in Amerika gekocht, ongeveer 15 jaar geleden. Soms er wel wat van gebruikt, maar nu komen ze goed van pas, als rustpunt tussen de bloemen.

Ik kon via een groep op Facebook nog een paar stofjes in dezelfde stijl van Westminster er bij kopen, wel een andere ontwerpster, maar dat moet de variatie gaan geven.

En dan alvast een foto van drie blokken met  "Broderie Perse" werk.

©Sylvia`s Quilts

De uitgeknipte motieven met Vliesofix op de ondergrond gestreken. Daar moest ik eerst even een filmpje voor bekijken, hoe dat ook al weer moest.


 En eerst maar geoefend en naar de juiste verhouding van de festonsteek  op de naaimachine gezocht.
©Sylvia`s Quilts


©Sylvia`s Quilts


En dan wil ik zoals op deze foto (als voorbeeld) ook alleen de stof als blok voor zich laten spreken en dan bedenk ik sashings er omheen met misschien een logcabin of ander patchblok er tussen. 

Máár zover ben ik nog niet. We brainstormen nog even verder!

Groetjes Sylvia.

6 opmerkingen:

  1. Het ziet er spannend uit, met die mooie kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb helemaal geen verstand van quilten maar dit gaat vast heel mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die 'borrelfase' van bedenken en proberen is al zo leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend om een quilt te gaan maken terwijl je nog niet helemaal weet hoe het gaat worden.
    Dat durf ik niet hoor, veel te bang dat het dan later tegen valt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad soms maak ik een blok en dat gebruik ik dan uiteindelijk toch niet. Dat is het risico wat er in zit! En of ik denk het wordt helemaal niks en dan door bijvoorbeeld een verandering klopt het toch ineens.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...