DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 28 februari 2024

De tweede sterren string quilt.

©Sylvia`s Quilts

De eerste rij met sterren is klaar, gemaakt van twaalf blokken.

Dit keer heb ik het genaaid, alleen op de vulling (Hobbs) zonder gelijk de achterkant stof. 

Het prettige van Hobbs is dat er 80 % katoen in zit, dus kan ik de repen ook steeds mooi glad strijken, zonder dat de vulling bijvoorbeeld smelt of aan mijn strijkijzer blijft kleven.

©Sylvia`s Quilts

De achtkant stof komt in drie gedeelten volgens de Quilt-as-you-go aan elkaar en dan ga ik de rest door quilten.

©Sylvia`s Quilts

Ik heb nu alleen de punten van de ster door gequilt.

©Sylvia`s Quilts

Het lijkt er op alsof ik zo maar willekeurig wat repen aan elkaar naai! Máár niets is minder waar, kijk maar naar

©Sylvia`s Quilts



deze combinatie. En ik zorg ook er voor dat er niet dezelfde kleuren toevallig naast elkaar komen.

Dus ik ga nog maar even verder puzzelen.
Fijne dag,
groetjes Sylvia.

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sterren. Ik vind het een heel erg mooi patroon.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het geeft een mooi effect en is toch eigenlijk simpel om te maken!

      Verwijderen
  2. Ik zit er met bewondering naar te kijken, wat doe jij dat mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...