DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 30 november 2009

log cabin lineaal





Van de week eigenlijk weinig tijd gehad om te werken aan de AQ of een begin te maken met het doorpitten van mijn dronkemanspad.

Gisteren voor de verandering maar eens een poging gedaan een logcabin te maken met de log cabin lineaal die ik een poosje geleden op de expositie in de Westerkerk in Enkhuizen had gekocht.


Het snijden van de repen gaat prima en je hoeft dus bij het in elkaar zetten later niets meer af te snijden, maar dan moet alles exact kloppen. Nou ben ik niet zo'n "voetjebreed" stikken fan, ik houd meer van malletjes maken, precies spelden en logcabin volgens de papierpiecing methode maken.

Ik kwam mezelf gelijk tegen, want wat mijn 1/4 inch voetje was, dacht ik, stikte een fractie verder, dus de grote "truc" van snijden, voetjebreed naaien en voilà klaar, ging niet op. Doordat mijn voetje net iets te brede naad naaide, hield ik al bij de tweede reep een miniem stukje stof over.
Ben er dan ook mee opgehouden en heb vandaag eerst een 1/4 inch quilting foot voor mijn Singer Quantum 9940 besteld.

Zodra het voetje binnen is, wagen we gewoon weer een nieuwe poging!
Groetjes Sylvia

2 opmerkingen:

  1. Wauw, dat is wel vaktaal zeg!! Bijna rocket science :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je blog leuk geworden Sylvia! Gezellig om te lezen. Jouw klosjestop is ook erg leuk.
    Groetjes, Cobie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...