DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zaterdag 7 november 2009


Allereerste Quilt.
Mijn allereerste quilt in 2001 was maar liefst 160x160cm, terwijl ik nog géén meter stof in voorraad had toen ik er aan begon. Gelukkig had ik een lieve vriendin die al een aardige voorraad stof had opgebouwd.
Zou iedere beginneling gelijk zo groots willen uitpakken?!
Ik denk het wel, want dan heb je nog geen benul van het feit hoeveel werk er aan te pas komt voordat een quilt helemaal af is.
De quilt, een huisjesquilt, komt uit een Amerikaans tijdschrift, zonder patronen.
Onder begeleiding van mijn vriendin heb ik toen geleerd om de blokken te tekenen.
De quilt mag afgewisseld met andere quilts op het logeerbed liggen.
's Zomers doet hij ook nog dienst als verduisteringsgordijn, als de kleinkinderen komen slapen.
Opa moet bij het ophangen dan wel heel goed opletten, dat de huisjes niet op z'n kop hangen.
Gelukkig zijn er na deze quilt nog heel veel gemaakt, maar daarover een andere keer.
Groet Sylvia.

1 opmerking:

  1. Leuk Sylvia je eerste verhaaltje over de eerste quilt.
    Dat er nog maar velen mogen volgen.
    Een tip zelf veel schrijven bij anderen dan krijg je zelf ook veel bezoekers.
    Nog vragen altijd stellen hoor ik wil je graag helepen met je blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...