DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 29 juli 2024

Bonen plukken, rabarber snijden, venkel oogsten enz.

Toch wel handig een moestuin om te bepalen: "Wat eten we vandaag"? Ik moet dan wel even 850 m fietsen, maar ter plekke kun je je menu bepalen.

De sperziebonen groeien fantastisch, wij hebben de soort "Cobra", die bloeit met violet kleurige bloempje en maakt mooie lange bonen.

©Sylvia`s Quilts


©Sylvia`s Quilts

Het is eigenlijk een wonder dat zoiets op deze manier groeit en dat allemaal uit een  klein boontje. Schoonzoon had deze al vroeg gelegd, zo heet dat geloof ik bij bonen, en de tweede rij voor latere oogst komt ook al op.




©Sylvia`s Quilts

Ik heb ook nog wat rabarber afgesneden en daar met wat aardbeien die ik nog had een compote van gemaakt.

©Sylvia`s Quilts



De tomaten vinden dit zonnige weer ook prettig en beginnen te kleuren


©Sylvia`s Quilts


De komkommers staan er goed bij, de eerste is al geoogst en er zitten er nog genoeg aan te komen, maar dat gaat razend snel met dit zonnige weer.


©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts

We hebben ook voor de gezelligheid bloemen in de moestuin, de meeste staan langs het hek, van zonnig geel, via paars van de herfstaster, de gezaaide klaprozen, de dahlia`s en verbena en elk jaar komt de Oost -Indische kers ook spontaan op.


Nu eerst een venkel/courgette soepje maken en morgen maar weer eens sla eten met b.v. een koolrabisalade.

Prettige dag verder en hier aan de kust een heerlijke temperatuur nu, plm. 24 gr, is voor mij warm genoeg.


Groetjes Sylvia.

4 opmerkingen:

  1. Helemaal met je eens, hier bepaalt wat er uit de moestuin komt het menu. Vandaag venkel. Wat ziet jullie moestuin er keurig uit, complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze schoonzoon is een vroege vogel en is erg precies,vandaar👍😄 ik beperk me tot iets opbinden en oogsten😋

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn zo'n moestuin. Die groenten hebben toch altijd meer smaak
    hoeven niet naar een veiling en dan naar de markt of super. Uit de tuin op het bord dat is pas vers.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk al dat lekkers uit eigen (moes)tuin.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...