DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 6 mei 2024

Tulpen, klaprozen, vlinder en kolibries.

In deze tijd van het jaar, zijn waarschijnlijk de koppen van de tulpen op de velden er al eraf gehaald. Bloeien nu de klaprozen, maar bij mij staat alles nog in volle bloei....in deze quilt top.

Hoewel ik een bak vol gele stofjes heb, gebruik ik het eigenlijk weinig, maar nu kwam het goed van pas.


Hier mijn zelf ontworpen top, die op een stukje na, aan de linkerkant, klaar is. Hoewel alles is nog niet aan elkaar genaaid, ik ga hem weer in 3 delen volgens de QAYG methode dubbelen en doorquilten.


©Sylvia`s Quilts

Het was een hele uitdaging om wat er in je hoofd zit als ontwerp te verwezenlijken. En dat houdt ook in; soms een blok maken en toch maar niet gebruiken. Ik wilde zoveel mogelijk gebruik maken van de afbeeldingen van de mooie grote bloemen.

Bij de Broderie Perse blokken kun je zo heerlijk je fantasie gebruiken. Takjes knippen uit een andere stof en bij een toefje bloemen zetten, is dat wat?! Eerst met spelden vastzetten, even uit de "verte"

©Sylvia`s Quilts.

kijken goed of afkeuren! En dan vastzetten met de festonsteek op de naaimachine.

De vlinder was een uitdaging op zich, maar ik vind hem aardig gelukt

©Sylvia`s Quilts

Maar soms is de inspiratie een poosje weg omdat het niet zo leuk is als je dacht, je gaat twijfelen, van alles uitproberen, blokken verhangen enz. Daarom is het linker smalle vakje nog leeg! Komt wel weer goed.

Ondertussen maar een dekbedhoes van DD ingekort, instopstrook moest eraf, hij moest korter en drukkers of een knopensluiting er aan maken.

Gewoon rechttoe recht aan snijden en naaien.

©Sylvia`s Quilts


©Sylvia`s Quilts

Weer eens wat anders!


Zoals het er nu uitziet gaan we een paar mooie dagen krijgen, dus mogen de opgekweekte plantjes, zoals tomaten, paprika en aubergine buiten wennen tot na de ijsheiligen. We houden ons daar maar aan, hoewel dat geen garantie is, maar toch.

©Sylvia`s Quilts


Hier staan ze nachts in de tuinstoelen, toch nog beetje beschermd onder de overkapping...... ! Ze groeien wel als kool moet ik zeggen.

Groetjes Sylvia.

1 opmerking:

  1. het wordt een mooi quilt met bloemen. soms moet het eerst even aan de kant gelegd worden om weer verder te kunnen. succes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...