DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 10 mei 2024

Recept van de maand: Salade van aardbeien, linzen en brie.


Het is weer zover, tijd voor het recept van de maand, een idee van Elisabeth van Bussy Bessy 2.

Hoewel er al een poosje aardbeien te koop zijn, wacht ik altijd nog met het kopen er van. Soms zien ze er nog zo onrijp uit. En in de moestuin zitten de aardbeienplantjes vol met bloemetjes, dus nog even geduld voor de eigen oogst.



Het recept van de salade met aardbeien, linzen en brie is een combinatie die je niet snel zou verwachten.

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 125 gram aardbeien
  • een half klein uitje  fijngesneden of lente uitjes 
  • klein blikje linzen
  • 75 gram gemengde sla
  • 125 gram brie
Pureer de helft van de aardbeien met anderhalve eetlepel olijfolie en 1 theelepel balsamico azijn.
Verdeel de sla, de rest van de aardbeien, ui, de uitgelekte linzen en de in stukjes gesneden brie over de twee borden. Verdeel daarover de dressing.
olijfolie en balsamicoazijn.

Eigenlijk zo klaar een lekker frisse salade!

In verband met tijdgebrek heb ik dit recept met foto even geleend van mijn eigen blog over Frankrijk Daarginds de groene heuvels

Het weer werkt in ieder geval `s zomers mee de komende dagen!

Groetjes Sylvia.

7 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me nou een lekker makkelijk en zomers gerecht. Ga ik zeker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke combinatie; ik kan het al bijna proeven...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja aardbeien het is er de tijd weer voor, lekker hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me heerlijk. Dank je, ga ik zeker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer eens een heel ander recept en dank je wel -- komt zeker op het menu.
    Gezellige en zonnige zondag vandaag.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...