DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 10 april 2023

Na een prachtige lentedag.....

en dat nog wel met Pasen, is het nu op de tweede Paasdag een heel ander verhaal!

Maar ja we hebben ook wel eens natte sneeuwbuien met Pasen gehad, dus het valt nog mee. Enne na regen komt zonneschijn zegt "men"! 


©Sylvia`s Quilts


Van de week zat ik eens in mijn eigen receptenboek te bladeren om ideeën op te doen voor een maaltijd. Eigenlijk werd het een trip "down to memory lane", want er staan ook veel Franse recepten in.


©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts

Het Clafoutis recept heb ik na al die jaren eigenlijk niet meer nodig, heb ik al zo vaak gemaakt, daar weet ik de hoeveelheden van uit mijn hoofd.

En het voorgerecht met avocado, kiwi en krabvlees, was altijd een topper als we eters kregen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar goed ik kwam ook weer mijn groente taart tegen en aangezien ik een grote bloemkool in de reclame had gekocht, daar maar mee aan de slag gegaan.


©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts



                                    En het smaakte weer prima!
©Sylvia`s Quilts


Mijn haakwerkje gaat ook lekker, ik heb al aardig wat granny`s gehaakt en op Pinterest een duidelijk patroon gevonden om een vest te maken. Alleen wil ik niet té optimistisch zijn, we zien wel of ik zover kom.

Eigenlijk vind ik al die verschillende kleurtjes combineren al leuk om te doen en ik weet al wel, dat ze met de kleur zwart aan elkaar worden gehaakt. Daar heb ik al een beetje mee geëxperimenteerd naar aanleiding van filmpjes op You Tube! 

Prettige dag verder,

groetjes Sylvia.


9 opmerkingen:

  1. Dat gerecht ziet er heerlijk uit. Leuke fleurige granny's maak je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Granny`s weer eens wat anders dan achter de naaimachine bezig zijn!

      Verwijderen
  2. Ik heb eerst ook zo'n receptenboek als jij gehad, allerlei knipsels ingeplakt. Nu gebruik ik al jaren mijn digitale kookboek met aparte hoofdstukken. Werkt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja het is niet zo overzichtelijk als dat je het digitaal rubriceert, maar soms vind ik bladeren erin leuk! Een heel enkel keertje "lees" ik ook nog mijn paar bewaarde kooktijdschriften "Maxi Cuisine", dat is nog leuker met al die prachtige foto`s.

      Verwijderen
  3. MMM ziet er goed uit.
    Groet Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het prettige van een ovenschotel bereiden is, je kunt alles van tevoren doen en maar één schaal als afwas! Die gaat toch in de vaatwasser.

      Verwijderen
  4. Vrolijk zien je granny's er uit en zal mooi zijn als vest.
    Je groentetaart is vast heerlijk en maakte het ook geregeld toen de kinderen nog thuis woonden. Heb het ook eens met de toppen van zevenblad gemaakt,dat smaakt als spinazie. En als je spinazie lekker vindt, maar door galstenen niet verdraagt,dan is dit een goed alternatief.
    Gezellige dag en groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja in feite kun je van alles in de groente taart kwijt, ik had hem afgedekt met salami.

      Verwijderen
    2. Nooit aan gedacht om het af te dekken met salami- goed om ook eens te doen als er weer bezoek blijft eten.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...