DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 28 maart 2023

Haken, quilten en moestuin.

Van alles wat eigenlijk de laatste tijd.


Ten eerste heb ik mijn gehaakte plaid(je) klaar, gehaakt met de bloksteek. Daar hoef je niet zo bij na te denken met wat je moet doen...!

š©Sylvia`s Quilts

Verder ben ik bezig de grote bow-tie blokken te quilten en aan elkaar aan het zetten.


Soms als ik daar even niet mee verder kan, maak ik even een blok van een project waar ik al mee bezig was. Hele makkelijke blokken ook gelijk door gequilt.

©Sylvia`s Quilts

en met die blokken kan ik later wel beslissen, hoe ik ze aan elkaar wil zetten, bijvoorbeeld zo:

©Sylvia Quilts

Ze liggen nog los.

Ik had nog een boekenbon liggen en daar heb ik een haakboek van Karin Bloemen voor gekocht, leuk kleurig (hoe kan het ook anders!) boek met allerlei verschillende granny square`s erin.

©Sylvia`s Quilts.

Met het gratis boekenweek geschenk.


Nu heb ik al diverse granny`s gemaakt in een beetje voorjaars-kleuren

©Sylvia`s Quilts

Ook weer leuk om te doen, ik zie wel wat het gaat worden, plaid(je), omslagdoek of een vest??? 

Verder dankzij de noeste arbeid van onze schoonzoon ligt de moestuin er keurig bij, helemaal klaar voor het zaaien en planten.

©Sylvia Quilts

De stokken voor de tomaten, het rek voor de klim sperziebonen, sugar snaps, de koepels bij de aardbeien alles startklaar voor het nieuwe seizoen, maar we moeten nog wel even geduld hebben.


©Sylvia`s Quilts

De aardbeien plantjes hebben we al in het najaar gestekt en geplant, uien en knoflook en bloemkool ook.

Ik was er vanmiddag even om prei uit de grond te halen, maar wat een koude wind zeg!!

De bedden waar de courgettes en pompoenen moeten komen, hebben wat extra paardenmest gekregen.

We zullen wel zien hoe het tuin seizoen gaat verlopen, kan te warm, te koud, te nat of te droog zijn, dus gewoon afwachten en het beste ervan hopen.

Prettige avond verder.

Groetjes Sylvia.






3 opmerkingen:

  1. Helemaal jaloers hoe jullie moestuin er bij ligt. Prachtig! Wij gaan zaterdag rijden naar de Ardèche en beginnen dan gelijk. Gaat goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het ziet er goed uit, ik heb er tot nu toe niet veel aan gedaan! Trouwens ik ben straks ook meer voor het op stahoogte plukken......en jam en chutney`s maken.
      Komt bij jullie straks zeker goed, gezien het verschil in klimaat.Wij kijken nog elke avond naar de Franse Meteo op tv!!
      Bon voyage zaterdag en weer een fijne zomer toegewenst.
      Groetjes Sylvia.

      Verwijderen
  2. Je losliggende quiltblokken vormen zo een mooi patroon en het is leuk om er mee te 'spelen' en verschillende mogelijkheden uit te proberen.
    Wil ook weer verder met de tuin, maar jullie groentetuin ligt er weer prachtig bij. En niks mis mee toch om wat meer op sta hoogte te doen en de anderen het zwaardere te laten doen.
    Gezellige zondag en nog een puzzel leggen?
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...