DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 7 maart 2023

Het eten elke dag is steeds....weer de vraag?!

En bij ons is het soms moeilijker te combineren, want mijn smaak en die van DH verschillen nogal! 

Maar ja tot nu toe komt er elke dag nog wat op tafel. Dan doen we allebei "wat water bij de wijn"! Ik het liefst met minder koolhydraten in verband met mijn diabetes.

Vorige week voor DH voor twee dagen boerenkool stamppot gemaakt. We hebben nog boerenkool in de moestuin staan en toen ik de afgesneden toppen van de plant op de aanrecht had liggen, vond ik het een plaatje waard!


©Sylvia`s Quilts

We hebben steeds keurig van onderaf de bladeren geplukt.

Een andere keer een Cassoulet van groenten  (recept Jeroen Meus, Dagelijkse Kost) gemaakt. Nu maakt Jeroen Meus altijd aardige hoeveelheden tegelijk en dat leek me ook wel wat!

©Sylvia`s Quilts


Vaak geef ik nog mijn eigen draai aan het recept, zoals hier, ik had nog paksoi. Ook erbij gedaan en ik ben minder kwistig met zout en kruiden, een ieder heeft zo zijn eigen smaak. Bloemkool roosjes en pastinaak had ik nog in de vriezer,

©Sylvia`s Quilts

Beetje veel voor 2 personen, dus dag 1 met geroosterd zuurdesem stokbrood gegeten, dag 2 aangevuld met stukjes kipfilet haasjes en aardappelen. En de eerste dag had ik al ingeschat wat teveel zou zijn en ingevroren.

En dat kwam dan weer een keer van pas als aanvulling bij Chili con Carne. Nu nog een kleine portie over, die gaat mee als basis voor een gevulde tomaten soep. Dus een win.... win kookpotje, een paar keer plezier van. 


Nu maar weer eens "ïets" verzinnen voor vandaag.

Groetjes Sylvia,



8 opmerkingen:

  1. Hekel aan koken en boodschappen doen ,voor 1 persoon is het lastig zeker met de hoeveelheden die tegenwoordig “ normaal “ zijn in de winkel !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anoniem, zou je volgende keer je naam onder de reactie kunnen zetten, want dit is zo "anoniem"!

      Misschien van een "normaal" portie een maaltijd maken voor meerdere dagen en dan gedeeltelijk invriezen? Voor een makkelijk dagje! Gr. Sylvia

      Verwijderen
  2. Ik kook iedere dag en heb er geen hekel aan, vind het zelfs leuk. Geef ook vaak mijn eigen draai aan recepten en gebruik de vriezer steeds meer door twee maaltijden gelijk te koken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marthy, In principe vind ik koken ook leuk, maar soms is het wel eens fijn een "snipperdag" te nemen of alleen maar de vriezer te hoeven openen!! Zaterdag hier ook weer 7 man aan tafel, dus werk aan de winkel. Gr.Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vaak maak ik ook grotere porties en als er dan een drukke dag is, hoef ik maar een bakje uit de diepvries te halen en heb een makkelijke kook/opwarm maaltijd.
    Morgenochtend ook een maaltijd voorbereiden voor in de oven, want 's avonds blijft een vriendin eten en gaat het de oven in en hoef ik geen tijd in de keuken meer te staan.
    Maar steeds verzinnen wat we moeten eten,vind ik wel een ramp.
    Succes met het verzinnen van de maaltijden.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja inderdaad is de vriezer een uitkomst.
    En ovenschotels vind ik ook fijn om te maken, dan is t een kwestie van in de oven schuiven en de afwas kun je wegwerken!
    Succes morgen met jouw ovenschotel, gezellig dat een vriendin komt "mee eten".
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou zeg ga ik ook al "anoniem" zijn. Het wordt er niet duidelijker op. Gr. Sylvia
      .

      Verwijderen
  6. Vervelend hè dat je steeds je naam moet invullen omdat je anders als 'anoniem' reageert.
    Gisteren 'Cock au vin' gemaakt of zoals wij het noemen 'kip in t pannetje' alleen verbrandde een gedeelte van het spek net op het laatste moment -- had plakjes ontbijtspek genomen en dat kun je alleen op het laatst er bij doen. Maar het was verder heerlijk.
    Fijne dag-- wordt warm vandaag!
    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...