DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 25 april 2023

Het wil nog niet zo erg....het weer!

Zoals waarschijnlijk zo velen onder ons, ben ik het weer een beetje zat, steeds te veel wind, te koud en met af en toe een uitschieter van een mooie dag! 


Op zo'n mooie dag krijg je gelijk weer zin in de lente ed, dus op naar het grote bekende tuincentrum, hier paar honderd meter verderop, met kortingsbon.

En dan kom je terug met twee mooie hangpetunia's, die nu nog staan te schuilen tegen de ergste koude, onder de overkapping!

©Sylvia`s Quilts

In weer de bescherming van de potten met petunia`s mogen mijn zaaisels van de pompoenen en courgettes ook een paar uurtjes per dag "luchten"!

©Sylvia`s Quilts


De dotterbloemen in de vijver staan er al een poosje vrolijk bij en de violen in pot zijn echte "die hards" kun je wel zeggen, die trotseren, wind, koude en regen.


©Sylvia`s Quilts

En wat de vijver betreft, we hebben al een "eeuwigheid" geen goudvis gezien. We weten dat het  winters normaal is, maar op die enkele mooie dag kwamen ze toch wel tevoorschijn. Nu hebben we een vaag vermoeden, dat er toch weer een reiger op bezoek is geweest!! We wachten het nog maar even af.


©Sylvia`s Quilts

Nog maar een legpuzzel gelegd, ik was even helemaal in de ban van Vincent van Gogh. 

Mijn haakwerk staat op iets lager pitje in verband met mijn pijnlijke hand, dus weer even rust nemen. 


©Sylvia`s Quilts

Onze schoonzoon had van de week al 2 geënte komkommers
 geplant, maar die heb ik voor de zekerheid nog maar van wat beschermend vlies voorzien.
Dit vond ik al erg zomers eruit zien, de rode kopjes van de Franse radijs.
©Sylvia`s Quilts


Maar goed gelukkig schijnt de zon hier aan de kust redelijk vaak. 

Fijne dag verder, groetjes Sylvia. 

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk om met plantjes in de weer te zijn maar het zou inderdaad wat warmer moeten zijn. Vandaag ook weer wat in de Franse tuin gedaan, vanmorgen had ik nog een dikke fleece aan, vanmiddag kon het wat minder dik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een heerlijk voorjaar ,lekker koel en veel regen hopelijk blijft het de hele zomer niet die afschuwelijke warmte met gegil van kinderen en stinkende barbecues !

    Gr Piet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb het idee dat jullie meer regen en slecht weer hebben gehad dan wij hier in het Noorden.
    Vandaag alleen halverwege de middag wat vieze miezer gehad en aan zee waait het altijd meer.
    Wat naar dat je nog steeds last van je hand hebt en een puzzel leidt weer wat af.
    Gezellig weekend- het wordt droger (zeggen de weervrouw/-man)
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...