DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 24 januari 2020

Nu al dag 24 van het nieuwe jaar!

Begon ik mijn vorige post op dag 2 van het nieuwe jaar,
zijn we nu alweer 3 weken verder.

En wat heb ik zoal gedaan op quiltgebied?

Allereerst op mijn werkkamer de kasten
maar
weer eens doorgelopen/opgeruimd.
Wat lapjes en boeken verkocht,
want
mijn streven is als er iets nieuws inkomt,
*moet* er iets anders weer uit.

Zo hoef je nooit een nieuwe kast er bij te kopen.
Afgezien van de ruimte die je daar voor nodig heb, vind ik het wel
grappig om het zo te doen.

En toen kwam ik weer diverse "weesblokken" tegen,
een term die ik ooit ergens tegen kwam
voor blokken waar je niks meer mee doet.

Toen kwam ik op het vreemde idee om daar een top
van te maken,
zeg maar; "mee- groeitop" naarmate ik nog meer
bruikbare blokken tegen kom.

©Sylvia`s Quilts.

Zie hier het resultaat tot nu toe??!!
Ik weet dat van het onderste kleine huisje het raam scheef zit,
maar
daar appliceer ik wel een leuk bloemetje op!
De onderkant klopt ook nog niet, vandaar de term
"mee-groeitop"
dan kun je alle kanten op.
En ik weet dat ik ergens nog zo een groot rood huis klaar heb liggen.
Zeker weggeborgen i.p.v. opgeborgen.

Verder zet ik elke avond een paar quiltsteekjes aan de Twinkle.

En af en toe quilt ik op de machine een blok door van de

©Sylvia`s Quilts

© Sylvia`s Quilts
Modern Puzzle.

Dus deed ik van alles wat
 en
 ondertussen jeuken mijn handen
om
weer aan iets nieuws te beginnen.
Vooral omdat ik met Kerst de charmpack
Chafarcani van French General kreeg.

Toch nog maar even wachten.

Prettig weekend,
groetjes Sylvia.

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk om een wees-meegroei-top te maken van al je wees-blokken. Je bent heerlijk bezig geweest en voordat je het weet mag je van jezelf iets nieuws beginnen. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat idee ontstond spontaan en was ik er ineens mee bezig!! Dus ik zie het verder wel, wat er nog tevoorschijn komt om te gebruiken.
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee zo'n meegroeiquilt en zo losse blokken tot een quilt te maken. Het nieuwe project van Marijke roept ook alweer zo hard, maar de Twinkle is nog niet klaar.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik denk dat ik dit jaar maar een keer oversla wat betreft het nieuwe project van Marijke. Ik ben wel nieuwsgierig wat het gaat worden, dat wel.
    We zien wel, soms heb je behoefte om eerst eens iets helemaal af te maken.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om van de weesblokken een soort bonusquilt te maken. Ik vind vooral de huizenblokken (barns) en men name het blok met de churn dash erin apart. Kun jij je nog herinneren waar je de patronen van die blokken gevonden hebt?
    Ik hoop dat je nog heel veel "weesjes" tegen komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij was het een patroon uit de Quiltmania, die had ik toen van een vriendin geleend, dat weet ik nog wel.
    Ik heb inmiddels het 4de huis ook gevonden met opruimen. Meer had ik er niet gemaakt.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your house blocks are beautiful and so deserving of being made into a quilt. Love all your work. Happy Stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. As stated by Stanford Medical, It is really the SINGLE reason this country's women get to live 10 years more and weigh 19 kilos lighter than we do.

    (By the way, it has absolutely NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING about "how" they eat.)

    P.S, I said "HOW", not "WHAT"...

    TAP this link to find out if this little test can help you decipher your true weight loss potential

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...