DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

donderdag 2 mei 2019

Simpel, snel leuk blok ontdekt!

Omdat ik had besloten (voorlopig) toch maar geen string quilt te maken,
was
ik op zoek naar iets anders
om op de naaimachine te maken.

Ik weet niet meer waar,
maar
ik kwam de "Modern Puzzle" quilt tegen
van
Christa Watson.

Dat was nou eigenlijk net iets wat ik zocht.
Je kunt allerlei lapjes en kleuren combineren
en 
een kwestie van met voetje breed(1/4 inch) 
aan elkaar zetten.

Het klinkt altijd simpel;
voetje breed naaien,
máár
wel heel belangrijk is bij dit blok
om
O zo nauwkeurig de delen van het blok te snijden.
Het zijn rechthoeken van 2 1/2  inch x 4 1/2 inch.
© Sylvia`s Quilts

Dan is het in elkaar zetten
 van het blok zo gebeurd!

Ik strijk wel ieder gestikt naadje naar de donkere kant
en
er komt geen speld aan te pas.
Tot mijn verbazing zien de blokken er strak uit
en hebben gelukkig dezelfde maat.

©Sylvia`s Quilts
De volgende rij komt dan zo te liggen!
Dit is nou net zo een lekker werkje
om
 ook eens even achter de machine te gaan zitten,
op weg om b.v. de bedden te verschonen.....
en
een blokje in elkaar te zetten
of 
alvast wat rechthoeken te snijden.
Dit kan dan het resultaat worden.
Het patroon is vrij te downloaden en mag gebruikt worden.

Voorlopig dus af en toe hiervan een blok maken,
terwijl
 er toch ook nog wel 2 broeken liggen te wachten om korter te maken,
maar dat vind ik niet zo leuk om te doen......!

Groetjes Sylvia.


7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blok, lekker met kleurtjes spelen. Ik hou ook niet van verstel-werk, maar soms moet het toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lekker in de voorraadkast neuzen en combineren!
      Niet te lang nadenken of het wel kan.
      Een vriendin van mij zei altijd: "Komt met patchen altijd goed"! Dat hopen we dan maar.
      Groetjes Sylvia

      Verwijderen
  2. Dit is een leuk patroon Sylvia en zolang je alle blokken/repen precies snijdt en naait is het blok ook goed.
    En dan straks beginnen aan de Twinkel Stars?
    Succes met je verstelwerk--korter maken vind ik niet erg maar een rits vernieuwen....
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad Truus ik heb me ook opgegeven voor de Twinkle Stars.
    Ben benieuwd, is toch leuk om met zijn allen mee te doen en de verschillen te zien in uitvoering.
    Doe jij ook mee?
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sylvia ja ik doe ook weer mee met deze challenge al heb ik de vorige nog niet helemaal af.
      Nu druk met het huis verkoop klaar maken en daar weet jij alles van!
      Goed weekend Truus

      Verwijderen
  4. Ooohh ja leuke blokje dat inderdaad een mooie quilt zal worden. Idéaal om al die restjes op te gebruiken. Nu ga ik naast hexagonnekes ook rechthoekjes snijden en in dozen steken ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja goed idee komt best wel eens van pas!
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...