DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zaterdag 1 augustus 2015

Ik werk in de rondte....

niet zoals een spreekwoord zegt:
me 3 slagen in de rondte!!

Nee, zo snel gaat het niet,
maar
 het vordert wel, gestaag



mijn grote rosette van 
de
Passacaglia quilt.

Gelukkig heb ik het boek kunnen kopen.
Het is weer uitgegeven door Quiltmania.



Eerst dacht ik dat ik het wel zonder boek
zou redden. 
Dat kan misschien wel, maar dan is het wel een heel gepuzzel.

En dankzij mijn stempels kan ik vrij nauwkeurig
de stukjes aan elkaar naaien,
wel allemaal Y naden!

Bijna iedere avond zet ik er wel een stukje aan.

Straks ga ik weer in de voorraad lapjes duiken
om de kleuren bij elkaar te zoeken
voor een volgende rosette.

*****

Vandaag ook weer een hoofdstuk op:


VERVOLG MIES en FLOYD.

****

Prettig weekend allemaal,

groetjes Sylvia.


6 opmerkingen:

  1. Een prachtige rozet wordt dit! Je maakt de quilt van het plaatje van het boek?
    Succes en een gezellige zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, Truus de quilt staat op de voorkant van het boek. Je krijgt wel een heel ander effect door het gebruik van andere kleuren, want eerlijk gezegd vind ik de kleuren die in het boek gebruikt worden niet zo bijzonder!
    Fijne zondag morgen, groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi patroon, je gebruikt prachtige kleuren! Ja, je kunt idd een heel ander effect bereiken door andere kleuren te kiezen! Jouw rozet wordt prachtig!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Cisca, Bij al het patchen moet je al geduld hebben, maar bij deze rosette eigenlijk engelengeduld! Maar we hebben geen haast.
      Groetjes Sylvia.

      Verwijderen
  4. wat mooi, die grote hexagon.ik ben met een andere variant bezig, die van katja marek. moet ik dringend weer eens blokjes voor gaan snijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wordt mooi! Uit ervaring weet ik dat het een feest is om deze quilt te maken. Het lijkt en is heel veel werk, maar omdat hij opgebouwd uit rozetten blijft het een feest om aan te werken. Ik had mijn top in een aantal maanden af, maar ja, wat doe je als je 's avonds verplicht mee tv kijkt, dan ga je quilten.
    Succes met je quilt. Ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...