DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

donderdag 19 april 2012

TWEE AFFO`S....!

Tja, twee vliegen in één klap !
Ik sta er zelf ook versteld van....... niet dat ik er niets voor heb gedaan, maar toch !

De grote klosjesquilt voor de kleindochter is dan eindelijk klaar...., mag ook wel ook, de top was al in maart 2008 klaar (klik hier om te lezen hoe en wat..)......schandalig eigenlijk dat het zo lang heeft geduurd.
Oma had nu dus ineens de geest, sinds ze de voordelen van het doorquilten met de machine ontdekte !


Kleindochter vond een ster in de rand wel leuk, maar Oma koos voor alleen de punten van een ster (eigenbelang.....!) en kon zodoende lekker in "one-go" door zig-zaggen !
 Bijna dagwerk gehad om al die pummels - zo noem ik die dingen van de micro-stitch tang ?!- eruit te halen.


Gelijk er achter aan, ook met de machine, de 10 minuten-blok quilt verder afgemaakt, met in de rand uit de vrije hand een slinger doorgequilt.

Toch wel een prettig gevoel zo maar twee quilts echt helemaal af te hebben.

Ben nu druk op zoek naar een patroon om de Aunt Grace stofjes leuk in te verwerken.
Heeft iemand nog een goed idee misschien.....?
Ik spit alle tijdschriften en boeken die ik heb door en ben al een paar keer van gedachten veranderd!

Maar goed, nu is er ook weer tijd om me verder op de bouw van de huisjes te storten.

Groetjes Sylvia.

5 opmerkingen:

  1. Ha, ik ontdek ... (o) je net weer ... herinner me nu vaak bij je gekeken te hebben voor ik zelf een blog had .
    Mijn DH vond toen je kerst log cabin mooi !
    Ik las graag je kook en/ met je kleinkinderen verhaaltjes !
    Raar dat ik nu dus pas weer op bezoek kom bij je !
    De klosjes quilt ga ik nog eens lezen ... hij is mooi geworden !
    En dat van de vele , vele ideeen ken ik , soms jammer om een keuze te moeten maken vind ik ;o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je quilt mooi geworden en wat heerlijk dat hij af is voor jouw en je kleindochter. De 10 minuten wordt ook mooi en ik ga van aunt grace 30 jarige stofjes een weddingring maken, tenminste daar vind ik de stoffen prachtig voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Guusje daar zat ik ook al aan te denken of een dresden plate lijkt me ook wel mooi. Eventueel op kleur dan met een ecru ondergrond.
    Wie weet!
    Gr.Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze mooi geworden .
    Kan je terecht trots op zijn.
    Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...