DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 14 april 2010

Kringloop...


Bij het woord kringloop.. denk je al gauw aan kringloop...winkel ; klopt in dit geval.
Bovenstaande boeken heb ik voor 1 euro per stuk gekocht bij de kringloopwinkel in Almere.
Toen wij nog in Frankrijk woonden, kwamen wij uiteraard regelmatig naar Nederland. Onze oudste DD was toendertijd vanuit Cyprus komen wonen in Almere.
Aangezien wij allemaal altijd Engelse boeken lezen en er steevast boeken over en weer in de koffers gingen naar Turkije, Cyprus, Frankrijk en Nederland, hadden we altijd gebrek aan leesvoer.
Vaak werden er boeken gekocht, die bijvoorbeeld net uit waren en die we graag wilden hebben. Maar toen de oudste DD en gezin eenmaal in Almere woonden, ontdekten zij daar in de kringloopwinkel een gigantische voorraad Engelse boeken. Dus als we hier waren, was een bezoek aan de kringloopwinkel een must en werd er weer een voorraad boeken inslagen.
Als we ze uit hadden, wisselden we ze nog onder elkaar uit en uiteindelijk kwamen ze weer bij de kringloop terecht.
Al die tijd heb ik daar nog nooit een quiltboek kunnen vinden.
Uiteraard zou je zeggen, wie doet nu zomaar z'n quiltboeken weg!!
Laatst gingen we uit nostalgisch oogpunt weer even "kringlopen" in Almere en daar viel ik dus met mijn neus in de ...quiltboeken!
Gewoon voor de "heb", want ik vind het heerlijk om 's avonds in bed quiltboeken/tijdschriften te lezen . Soms werkt het niet zo slaapverwekkend omdat je dan téveel nieuwe ideeën opdoet.
Kookboeken lezen in bed doe ik niet meer, want als je je heel de avond met je glaasje water en appel in heb zitten houden, heb je het gevoel dat slapen met een lege maag helemaal niet lukt, dus dan toch nog even naar beneden...!
In de boeken staat wel een naam en adres van een dame en ik ben bang dat ze is overleden en haar kinderen de boeken hebben opgeruimd. Dat vind ik wel een treurig idee, maar gelukkig hebben ze hier weer een goed plekje gevonden.
Ik heb weer een blok klaar van Guute's CW Bom, maar die is hetzelfde als de vorige, dus geen foto.
Gr.Sylvia.
NB: We weten wel dat er bibliotheken bestaan hoor! Maar onze Franse dorpsbibliotheek zat niet zo dik in zijn Engelse boeken.

4 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je die boeken "gescoord" hebt! Ik loop ook vaak een kringloopwinkel binnen voor boeken, knoopjes of zijden stropdassen maar ook ik heb nog nooit een quiltboek gevonden :( Heerlijk als het dan een keertje lukt, al is het inderdaad maar gewoon voor de heb en voor 1 euro had ik ze ook niet laten liggen. Veel (lees) plezier ermee! Welterusten, Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw leuke boeken Sylvia!! Bij ons in de kringloopwinkel vind je nooit quiltboeken!!1x heb ik er één gevonden maar dan vragen ze er direkt weer 10 euro voor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! En zo goedkoop! je komt ze inderdaad zeer weinig tegen in de kringloopwinkels. Geniet van het bladeren en kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke aanwinsten heb je in de kringloop gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...