DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 8 december 2023

Recept van de maand......"groente en aardappelen uit de oven" met home made kip nuggets.

Als wij het menu van de dag bespreken...., dan noemen wij het kort gezegd, zullen we "Uit de oven " eten vandaag. Als of er niks anders dan dat uit de oven komt!!

©Sylvia`s Quilts

Hier ligt het op de bakplaat klaar. 

Ik gebruikte:

aardappelen 

wortels

paprika

ui

pastinaak

en vaak ook zoete aardappel.

Ik kook alleen de aardappelen en wortelen en pastinaak een paar minuten voor.

De rest gaat er rauw op. En er kan natuurlijk altijd nog iets anders qua groente bij.

Ik doe alles in de gebruikte pan met de ui, paprika en zoete aardappel er bij. besprenkel het met olijfolie en hussel het met mijn handen goed door. Daarna verdeel ik het op de plaat. Een beet Italiaanse kruiden er over verdelen en het kan op 190 graden voor plm 30 minuten de oven in.


Van tevoren heb ik zoals wij het noemen de  "home made kipnuggets" al voorbereid. Ik gebruik hiervoor altijd kipfilethaasjes, die ik in reepjes snij, besprenkel met ketjap manis naar behoefte, bij ons niet teveel, het moet als smaak niet overheersen. Vervolgens strooi ik er paneermeel op en hussel het door elkaar. Laat ik het b.v. een uurtje staan om in te trekken. 

©Sylvia`s Quilts


In de koekenpan verwarm ik wat rijstolie met roomboter en bak de kip reepjes, zijn erg vlug gaar, dus niet te lang.

©Sylvia`s Quilts


©Sylvia`s Quilts

En op het bord een schepje home made pruimen /bramen chutney of tomaten-ui chutney er bij, heerlijk!

©Sylvia`s Quilts

Neem ook eens een kijkje bij de andere dames die meedoen aan het recept van de maand, naar een idee van Elisabeth van Busy Bessy 2.


Groetjes Sylvia.

7 opmerkingen:

  1. Eten uit de oven is ook zò lekker! Ik ga ook steeds minder voor-koken want het blijkt ook zonder te kunnen... En het scheelt weer pannen!
    Kip, kruiden en wat groenten... het kan eigenlijk niet misgaan.
    Dankjewel voor dit heerlijke recept en alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij vinden dat het eten uit de oven ook vaak veel smakelijker is. Fijn weekend! Ik ga even kijken want de link naar jou werkt niet goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd ook erg van ovenschotels. Dit ziet er heerlijk uit. En die zelfgemaakte kipnuggets, dat zal ik eens laten zien aan zoon en echtgenoot. Net wat voor hen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die naam is ontstaan om vroeger onze kleindochter te overtuigen dat het kipnuggets zijn, toen bekend bij haar van de Macdo😄 🙄

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is lekker, zo van de bakplaat.
    Wij eten regelmatig pastinaak met aardappelschijfjes op die manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk al die lekkere groenten soorten, ben ik gek op.
    De kipfilet haasjes op deze manier lijkt me ook lekker,
    eet namelijk niet veel vlees maar een paar stukjes zien
    er op deze manier wel aantrekkelijk uit. En met chutney
    er bij een heerlijke combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij eten ook niet veel vlees, maar deze kipnuggets zijn onze favoriet. Ook koud nog lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...