DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zondag 19 november 2023

Stofjes bij elkaar zoeken, combinatie's af of goed keuren!

En daar gaat bij mij onwillekeurig veel tijd in zitten.

Maar ja vaak heb je een idee in je hoofd zitten en dat wil je dan zoveel mogelijk benaderen...!

Sylvia's Quilts

Hier hangen alvast de lapjes met bloemen, die ik wil gebruiken voor de volgende blokken. Soms als een blok klaar is wil ik nog weleens switchen als het andersom of verderop toch beter staat.

Maar daar is één máár aan; dat moet niet te vaak gebeuren want anders staat het motief van de "toile de jouy" van de achterkant op zijn kop

©Sylvia's Quilts

Bij het zoeken naar een kleur voor de sashing van de gebloemde blokken kwam ik die bruine lap tegen. Zo op zich nou niet bepaald een aantrekkelijke tint, maar naar mijn idee in dit geval prima. Het doet me denken aan tinten in een schilderij van Rembrandt! 

En dan hier een voorproefje van een paar aan elkaar gezette blokken

©Sylvia's Quilts


en de achterkant komt er dan zo uit te zien

©Sylvia's Quilts

Op zich is het wel een heel pietepeuterig nauwkeurig karwei het aan elkaar zetten met die sashings. Maar als het ZIT, ben je gelijk klaar, tweezijdige quilt, gequilt en wel.

Prettige (droge!) zondag verder.

Groetjes Sylvia.

5 opmerkingen:

  1. Jij hebt je in ieder geval goed vermaakt met je stofjes en wij hadden vrienden op bezoek wat leuk was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons kon het bezoek van onze dochter en kleindochter dit weekend niet doorgaan. Dochter heeft Corona! En kleinzoon die woont hier wel in de buurt was ook al ziek, geen Corona. Dus ipv met 7 eters maar met zijn vieren aan tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat uitzoeken van stofjes en wikken en wegen is wèl een heel leuk deel van het proces, vind ik. Het ziet er veelbelovend uit met al die mooie warme tinten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat vind ik ook en ik neem er de tijd voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuke techniek om gelijk een afgewerkte quilt te krijgen.
    Jaren geleden zo een Kerst quilt gemaakt.
    Beterschap voor je dochter en kleinzoon.
    Veel plezier bij het maken van deze quilt-- vind het een mooie kleuren combinatie
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...