DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 10 november 2023

Recept van de maand

Dit keer het recept van een LAUW WARME BIETENSALADE, hoewel er geen sla aan te pas komt.


Dit recept is afkomstig uit een krant, toen onze oudste dochter een paar jaar op Cyprus woonde. Sinds die tijd maak ik hem regelmatig, niet teveel ingrediënten, gezond en gauw klaar. 

En ik zou haast zeggen "last but not least", je proeft tenminste wat je eet en de smaak van de ingrediënten wordt niet overheerst door allerlei toevoegingen.De ingrediënten, die ik altijd gebruik zijn voldoende voor 2 personen. 

- Zakje gekookte bietjes 500 gram of zelf bietjes koken. 

-  2 bos uitjes

- een halve komkommer

- 3 eieren

- aardappelen( vastkokende)in grove stukken gesneden, naar behoefte

- voor de dressing, olijfolie en balsamicoazijn

- peper en zout

- 2 blaadje munt heel fijn gesneden, indien voorradig.

©Sylvia`s Quilts

***

Kook de eieren hard ( niet zodanig hard dat de dooier erg droog is)

Terwijl de aardappelen koken:

Rasp de koude bietjes en snij de bosuitjes in ringetjes

Snij de komkommer in de lengte door de helft en dan nog een keer, zodat je kwart plakjes kunt snijden. Ik zou hem niet raspen, dan komt er te veel vocht vrij.

Doe de bietjes, uitjes, munt en komkommer alvast in een schaal en meng het geheel met wat zout, snufje peper en wat van de dressing.

Pel de gekookte eieren en snij deze door de helft.

©Sylvia`s Quilts

Als de aardappelen gekookt zijn, meng deze warm door de bietjes, uitjes en komkommer, doe nog wat zout en dressing over de warme aardappelen. Alles goed door elkaar mengen.

Tot slot, garneer de eieren op de schaal en werk het geheel af met wat mayonaise en gedroogde peterselie blaadjes.

©Sylvia`s Quilts

Misschien een keer het proberen waard en ideaal voor een dagje zonder vlees!


Groetjes Sylvia.

Dit zijn de andere dames die ook meedoen met het Recept van de maand. Ik ga gauw een kijkje nemen.


Judy - Daphne - Janny - Irene  - Annemarie
Conny - Mieke - Marthy - Céline - Josephine - 
Toos - Miriam - Annet  - Anita - Willy - Ger

Akkelien - Dini - Lot - Margriet -- Els - Ilse


8 opmerkingen:

  1. Heerlijk. Lijkt erg op hoe ik hem geregeld maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wil ik wel eens proberen! Maar dan niet in de winter. Wij eten bietjes altijd warm, maar deze salade met bietjes lijkt me heel smakelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lijkt me heerlijk. Wij houden erg van bietjes en dit is een leuke variant.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn gek op bietjes, ze staan dan ook altijd in de Franse moestuin. Ik heb een recept van bietensalde maar deze is net weer anders dus die gaat in mijn receptenboek. Dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit recept ziet er zeer aantrekkelijk uit en bietjes vind
    ik heerlijk. Dus dat ga ik zeker een keer op deze manier
    maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker recept, ik hou van bietjes, maar wel zelf vers gekookt.
    Ga het proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me een lekker recept en ga het zeker eens maken met een kleine aanpassing vanwege wat ingrediënten die ik zo niet verdraag.
    Goed weekend!
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...