DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 28 november 2022

Eindelijk maar eens gaan dubbelen en dergelijke!

Patchen is leuk, maar aan het dubbelen heb ik altijd een hekel gehad!

Met als gevolg dat deze [kleine top] er maar lag, van de stoel naar de tafel enz., in afwachting van het dubbelen en quilten. Nu ik niet meer met de hand quilt en het streven is, in de toekomst alleen per blok te quilten, vond ik deze top al bijna te groot voor de machine.


Maar goed uiteindelijk begonnen en het lukt aardig, geen ingewikkelde lijnen quilten, recht toe recht aan.

ꀇSylvia`s Quilts

ꀇSylvia`s Quilts

ꀇSylvia`s Quilts

ꀇSylvia`s Quilts

En een leuk lapje gevonden voor de achterkant.

Verder in een creatieve bui, eerst mijn doos met kunstbloemen ed uitgezocht, een bloemstuk gemaakt in onze champagne koeler. Dat zat al zo lang in mijn hoofd en die koeler hebben we nou ook niet zo vaak nodig...!!



ꀇSylvia`s Quilts.


Verder weer een nieuw haakwerkje begonnen met de zgn. bloksteek

ꀇSylvia`s Quilts.

En zo dan nog af en toe wat stukjes aan een legpuzzel toevoegen, dat vind ik ook heerlijk ontspannend en ook uitdagend vooral met de comic`s puzzels, die zijn zo gedetailleerd!


ꀇSylvia`s Quilts

En dan heb ik ook nog een zwak voor afbeeldingen met Parijs, hoe zou dat nou komen?! Op deze foto is het lamplicht een beetje hinderlijk!

Verder ben ik via een Facebook groep het één en ander aan het verkopen, een beetje opruiming houden in de voorraad lapjes en boeken.

Want dat kan ik van zijn lang zal ze leven nooit weggewerkt krijgen. Dat is vooral erg tijdrovend, het uitzoeken, meten, prijzen ed. maar goed het is wel leuk werk en soms moeilijk om van een lapje afscheid te nemen.

Fijne avond verder,

groetjes Sylvia.





5 opmerkingen:

  1. Ik vind dubbelen en quilten ook nooit leuk om te doen, maar geeft voldoening als het af is🌸

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is waar, als 't voorspoedig gaat, geeft t veel voldoening. Ik ben nu al de bies aan het omzomen, dan is ie klaar. Is ook maar 75cm in t vierkant 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk ontspannen dat puzzelen al kan het ook frustrerend zijn als je er niet uit kunt komen op het eind.
    Ben ook bezig om uit te vinden of ik nu wel/niet verder ga met quilten....eerst maar het quiltje voor kleindochter maken en volgend jaar maar beslissen.
    Mooi boeket heb je gemaakt. Heb jaren geleden een paar keer lampionnetjes gekregen van vrienden en die had ik in een vaas gezet. Later kwamen er kunstbloemen tussen en takken van eiken uit boeketten...in de hal met weinig daglicht blijft het goed van kleur.
    Gezellige dag vandaag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...