DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 8 oktober 2021

In de soep............

Nee, er is hier niks in de soep gelopen...!

We gaan gewoon ons gang.

 Met de herfstige dagen, die we hadden, kreeg ik weer zin om een lekker soepje te maken.

Nou ben ik van de gepureerde groentesoepjes, omdat ik die soms als hoofdmaaltijd neem en DH is meer van de heldere groentesoep met balletje gehakt.


ꀇSylvia`s Quilts

Hier een venkelprei soepje, met wortel en aardappel.


Nu het ook weer pompoenentijd is, van de week pompoensoep gemaakt

met sinaasappel, uitje, appel en wortel.

ꀇSylvia`s Quilts

Deze keer heb ik de pompoen even voorgekookt, zodat ik de schil met de dunschiller eraf kon halen. Je kunt de schil ook laten zitten.


En nu hebben we weer een paar zomerse dagen!

Is nooit weg in deze tijd van het jaar.

In plaats van patchen heb ik mijn 10 jaren plan haakwerkje.... weer eens tevoorschijn gehaald!

Ik zag op het blog van "De creatieve wereld van Terray" zulke leuke steekjes langs komen van de Spice of Life Cal en die wilde ik ook wel eens proberen.

ꀇSylvia Quilts

Vanaf het donkerblauwe golfje heb ik daar een stukje van overgenomen in een andere volgorde. Ik doe dit gewoon voor de lol. DH vroeg wat wordt het; ik: Niks!!!

Tuurlijk een beetje dom als je aan "niks" zit te werken! Straks ga ik weer verder met hoe noemen ze die randen eronder ?? Het is duidelijk dat ik niet zo een kenner ben op haakgebied.

En dan wordt het misschien over een poos toch nog een deken (tje).

ꀇSylvia`s Quilts

Gisteravond de bies gesneden en gestreken om aan de quilt van de Quituitdaging te zetten, dus het schiet op.

Voor nu nog maar eens even op mijn e-bike stappen, vitamine D opdoen, boodschapje halen, wat oud papier in de daarvoor bestemde kliko gooien en dan via een omweg naar de apotheek enz enz.


Prettige dag verder, groetjes Sylvia.

1 opmerking:

  1. Lekker zelfgemaakte soep!
    Grappig om sinaasappel en appel in de pompoen soep te doen-- dat ken ik niet en maar eens opzoeken en uitproberen.
    Dit weekend staat er tomatensoep op het programma.
    Veel plezier met je haakwerk en succes met je quilt.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...