DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 23 februari 2021

Provençaalse stof

 Ik schiet al wel een beetje op met het

doorquilten

©Sylvia's Quilts


©Sylvia`s Quilts

op de machine van mijn logcabin blokken.

Als je met de Quilt as you go methode werkt, lijkt het net alsof je dat dan even vlug voor elkaar hebt. Maar het is evengoed een gedoe, goed opletten hoe en wat aan elkaar moet!

De achterkant stof heb ik uit mijn voorraad.

©Sylvia`s Quilts

Provençaalse stof, een grote coupon, die ik ooit op de markt in Moulins-sur-Allier gekocht heb. Wij woonden daar niet al te ver vandaan en dat was dan een prettig uitje! 

Als je de stad binnenreed op de brug, over de rivier de Allier, waarop kleurige geraniums, petunia`s e.d. in de goed gevulde bloemenbakken gelijk in het oog sprongen. Met als decor op de achtergrond de torenspitsen van de twee kathedralen, dan gaf dat gevoelsmatig een prettig "welkom"! 

 Ik zie het nog zo voor me, mooi weer met strak blauwe lucht, makkelijke zomerkleding aan en dan in een berg lappen zoeken of er iets van je gading bij is.

©Sylvia`s Quilts. Deze heb ik daar ooit ook eens gekocht.


                               Soms lukte het en soms niet. Als het me dan te warm werd in de zon zocht ik met of zonder buit gauw een terrasje in de schaduw op.

Helaas weet ik de prijs van de lap niet meer, maar het was nog in de "franc-en tijd" dus van vóór de euro. Gelukkig kunnen lapjes niet bederven en heb ik er nu weer plezier van en ik heb nog net genoeg over voor de achterkant.

Deze herinnering die zo ineens bovenkwam, komt zeker door het mooie weer en het feit dat je toen en uiteraard nog niet zo lang geleden hier ook onbekommerd overal rond kon lopen!

Laten we hopen dat dat ooit weer eens mogelijk zal zijn!

Voor nu maar "gewoon doorgaan" en goed opletten!

Groetjes Sylvia.



3 opmerkingen:

  1. Prachtige stoffen. Wat was het heerlijk, dat je toen gewoon over Franse markten kon lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja we hopen na alle beperkingen van nu, dat we er toch nog een keer heen kunnen. Maar we hebben in ieder geval goede herinneringen en nog "wat" lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie lap met mooie herinneringen!!!
    Wie weet mogen we volgend jaar weer struinen over markten hier of ergens anders op zoek naar mooie lappen zonder zorgen.
    Een heerlijke voorjaarsdag!
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...