DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 26 januari 2021

Van alles wat!

Tja vanwege stijve handen en vingers, doe ik maar van alles wat, met mate!

Ik ben begonnen om de logcabins blokken met de Quilt as you go methode, zonder sashing aan elkaar te naaien.

©Sylvia Quilts

©Sylvia Quilts

Gedubbeld en met de naaimachine doorgequilt en twee blokken met 1/4 " voetje aan elkaar genaaid.

©Sylvia Quilts

©Sylvia Quilts

Een kant gladstrijken en de andere kant er ingevouwen overheen en met de hand dichtnaaien.

Zo kan ik het mooi in etappe`s doen en DH heeft een hulp middel gemaakt voor de "gaspedaal" van de naaimachine, zodat ik niet zo in een haakse hoek met mijn nog steeds zere enkel zit.

©Sylvia Quilts

En dan heb ik wel twee machine`s startklaar staan, vind ik wel een beetje gênant, maar ik heb ze nou eenmaal en gemak dient de mens...!!

©Sylvia Quilts

De witte staat klaar met het 1/4 inch voetje en de zwarte met de synchroomvoet voor het doorquilten.

Verder halen we een frisse neus, gisteren even op de boulevard, was gelukkig niet zo druk.

©Sylvia Quilts

Leg ik af en toe een stukje aan een legpuzzel, ook zo leuk om te doen en niet zulk zwaar werk voor de handen en toch in beweging blijven ermee.

©Sylvia Quilts

Komt de kleinzoon 1x in de week eten.

©Sylvia Quilts

Lag er een beetje sneeuw

©Sylvia Quilts

En dacht ik, ik geef het espressoapparaat eens een servicebeurt

©Sylvia Quilts

En zo vliegen de dagen nog voorbij. Af en toe eens bellen en appen met familie en vrienden, maar dat neemt niet weg, dat we denk ik toch allemaal wel uitkijken naar een meer normale samenleveing!

Maar ja....wanneer?... nog geduld hebben en proberen gezond te blijven.

Groetjes Sylvia.

5 opmerkingen:

  1. Een logcabin blijft een mooi patroon met mogelijkheden en verveelt nooit.
    Is toch niets mis mee dat je 2 naaimachines klaar hebt staan en is alleen maar handig!
    Gezellig dat je kleinzoon geregeld even komt eten--het verbreekt de dagen weer he.
    Veel quilt plezier
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk even of ik via mijn telefoon wel kan regeren!!
      De logcabin is inderdaad prettig om te maken met leuk resultaat. Ik had het tot nu toe altijd voor in gezamenlijke projecten gemaakt. Groetjes Sylvia

      Verwijderen
  2. Geweldig de foto van de boulevard in Vlissingen, was het maar zover om weer vanaf Domburg naar Vlissingen te fietsen. Fijn he dat wij een hobby hebben nu het weer zo koud en nat is. Succes met alles.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mocht je dan in de buurt zijn op je fietstocht, kom dan even langs!

      Verwijderen
  3. Op één of andere manier kan ik niet reageren hier op jullie reacties en ik heb toch niets aan mijn instellingen veranderd! Vreemd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...