DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 16 maart 2020

Wie had dit gedacht...........

dat we ooit, bijna wereldwijd
in
een dergelijke situatie zouden belanden,
zoals nu met het Corona-virus!

Maar laten we met zijn allen 
er
het beste van maken, ons aan de regels houden
en
hopen dat we niet besmet worden!

Het gevolg is wel, dat we ons meer binnenshuis
moeten vermaken.

Gelukkig kunnen wij als quiltsters altijd wel vooruit
met het één en ander!

Ik ga verder met mijn hexagon blommetjes maken.
Hoe?
Wel op een ingewikkelde manier.
©Sylvia`s Quilts


Ik stempel de hexagonnen en naai ze vast
Dan zet ik de kartonnetjes er in,


dus eigenlijk een achterste voren English paper piecing
©Sylvia`s Quilts

En zo rijg ik de blom op de ondergrond
en
zet hem vast.
Dan maak ik een opening aan de achterkant en als alle rijgdraden eruit zijn,
dan haal ik de kartonnetjes er uit.
Dit werk voor mij het beste, want met de echte
EPP methode en overhandse steekjes krijg ik zo`n kramp in mijn vingers,
dus doe ik het maar zo!
©Sylvia`s Quilts
*****
Buiten hebben we zodra het zonnetje (soms maar) even scheen,

© Sylvia`s Quilts
de kruiden in verse aarde gezet,

©Sylvia`s Quilts
de grasjes een "knipbeurt"gegeven,
en
de hortensia`s verlost van hun uitgebloeide bloemen e.d.

Volgende stap is de tuintafels en terras planken 
boenen met soda en groene zeep,
dan
worden ze weer blinkend schoon en mooi licht van kleur.

Elke dag doen we een wandelingetje
en
wat is het dan heerlijk als het eens niet hard waait!!!

Maar ja, waar hebben we het over, een beetje irritante wind ?

Er zijn nu wel ergere dingen aan de orde!!
Iedereen sterkte en goed opletten 
om gezond te blijven.

Groetjes Sylvia.

1 opmerking:

  1. Het is even niet anders, maar gelukkig hebben we allemaal een heerlijke hobby. Grappige manier om zo de bloemen te maken, maar ja, als het voor jou zo het beste is, is het toch prima? Fijne dagen 🤗

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...