DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 1 november 2019

Wat eten we vandaag.........?!

Een terugkerend gegeven, elke dag weer!

Voor het ontbijt en lunch heb ik inspiratie genoeg
want o.a.
een lekkere volkoren
 boterham met oude kaas,
blijft voor mij een traktatie.
Heerlijk met wat plakjes tomaat erbij.

Maar het avondeten, diner klinkt eigenlijk leuker,
geeft wel eens problemen.
Ik wil niet elke dag vlees eten,
geen zware stamppotten, pasta's,
let op mijn koolhydraten i.v.m. mijn suiker.

Dus dan wordt het weleens, ondanks dat we met zijn tweeën zijn,
twee verschillende potten klaarmaken.
DH kan en mag namelijk ALLES eten....!
(Soms ben ik daar weleens jaloers op!)

©Sylvia`s Quilts
Met dit stapeltje kookboeken 
en
mijn nog Franse Maxi Cuisine tijdschriften
en
een internet vol met recepten moet je daar toch uitkomen!

Dus vandaag denk ik, dat het voor
 DH: zuurkoolstamppot met appel, spekjes en worst gaat worden.
IK: bruine linzen met wortel, bleekselderij, crème fraîche
en
een stukje vis!

Dus dat is geregeld voor vandaag,
alleen moet het nog wel even gemaakt worden!
***

Zojuist nog maar eens een foto gemaakt
van ons nog steeds fleurig bloeiende hoekje in de tuin.
©Sylvia`s Quilts

Straks hoop ik mijn 4 blokken van de Twinkle aan elkaar te zetten.
©Sylvia`s Quilts

Prettig weekend,
groetjes Sylvia.

4 opmerkingen:

  1. Dat ga ik ook eens proberen -zuurkool met appel!
    Ken het wel met ananas.
    Moeilijk hè als je niet alles kunt /mag eten om dan steeds weer variatie in het warme eten te brengen.
    Veel plezier met je Twinkle blokken.
    Ben met de kleine sterren bezig maar eerst veel geborduurd voor cadeautjes en de kerstkaarten.
    Er bloeit nog veel in jullie tuin maar er is nog weinig nachtvorst geweest in Zeeland.
    Heb net voor de vorst nog wat rozen op een vaas gezet.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lastig als je 2 verschillende gerechten moet klaarmaken. Het hoekje in jullie tuin ziet er geweldig uit, ik dacht eerst dat de foto was genomen in de zomer. Succes met de Twinkle.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik eet koolhydraat arm, maar mijn man eet gewoon mee en neemt eventueel wat extra fruit.
    Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier bij de reacties lijkt het net alsof ik niet reageer op de berichtjes van de dames.
    Maar ik stuur meestal per e-mail een berichtje terug, zo hebben we dan ook leuk contact!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...