DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 15 april 2019

Kunst in de natuur.

Nu het al een poosje langer licht is, door het verzetten van de tijd,
kom
je er makkelijker aan toe om na het eten nog een ommetje te maken.

Gisteravond deden we een rondje 
"begraafplaats"!
Je zou zeggen niet de allervrolijkste plek om te wandelen,
maar
de begraafplaats hier in het dorp ligt mooi beschut 
met rondom perenboomgaarden,
©Sylvia`s Quilts
die nu in bloei staan.
©Sylvia`s Quilts
Vandaar....!

Maar kijk met kunst in de natuur bedoel ik dit:
©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts
Hier even van dichtbij
en
als je er een poosje naar staat te kijken,
zie
je er steeds meer figuren in.

Of het zo vanzelf is gegroeid is de vraag,
maar
het is apart!

Op quiltgebied heb ik een beetje mijn tijd zitten verdoen.

Ik had het idee om een string quilt te maken,
dus
allemaal stroken gesneden
en
een proef exemplaar gemaakt
© Sylvia`s Quilts


Om de één of andere reden vond ik het ineens niet leuk uit de verf komen,
zou véél te druk worden met "tig"blokken aan elkaar!

Dus toen  alle stapels stof nog eens in gedachten
('s nachts...!)
doorgenomen en zelfs het één en ander uitgeprobeerd.

De gevonden combi werd afgekeurd te roze, te meisjesachtig!
Alles weer de kast in.

Het moest iets rustiger en niet teveel van alles door elkaar;
©Sylvia`s Quilts

Nu heb ik al een paar dagen de combi zoals op de foto,
op
mijn werktafel liggen
en
af en toe werp ik er een blik op.
Zo van: kan dat wat worden of.......niet!

Ik ben er nog niet uit.

Maar dat hoeft ook niet persé want dat zou dan een naaimachine project worden.

En voorlopig "hex"
©Sylvia`s Quilts
                                                                 ik `s avonds nog even door.
Geheel naar eigen fantasie!

Er schijnt mooi weer in aantocht te zijn,
dan
gaan we ook weer verder in de tuin.
Nu doen we af en toe ook al wat.

Prettige zonnige week en
Paasdagen,

groetjes Sylvia.







1 opmerking:

  1. Zo mooi, de bloesem aan de perenbomen.
    De strips-quilt, ja, zoiets wilde ik ook graag eens maken, verzamel al een poosje allemaal strips die overblijven van andere quilt. En als je nou gewoon 1 blok van 1 stof ertussen zet, zodat het toch heel mooi wordt en niet te druk? De hexjes project wordt nu al heel mooi, succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...