DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 5 maart 2019

Hexjes in groepjes van 3.



 Nadat ik met de Winterse Hexjes een eindje heb meegedaan,
met EPP kartonnetjes,
ben ik daar noodgedwongen mee gestopt.

Kramp,pijn in vingers, duim en krakende vingerkootjes!!

Maar ik heb uiteindelijk niet voor niets de hexagon stempels gekocht.
En ik was al lang van plan
om 
eens iets met mijn paarse stofjes te gaan doen.

©Sylvia`s Quilts

En wat is er leuker dan van alles in paars, lila, violet aan kleine stukjes 
en 
grotere stukken in die kleuren bij elkaar te zoeken.
Fantastisch vind ik dat,
Lekker rommeltje er van maken op mijn werktafel
en
dan komt de inspiratie vanzelf.

Dus moest er nog een kleurtje bij
en

©Sylvia`s Quilts
dat werd groen in allerlei tinten.

Via Facebookgroep heb ik nog een meter van 
een fusion van Kaufman op de kop getikt,
in de kleur "grape".
Gaat vaker terugkomen die kleur.

©Sylvia`s Quilts

Blij mee, de fusions zijn/waren er jaren geleden,
in zulke mooie kleuren.

En toen ben ik maar begonnen!
Ik maak de hexjes in groepjes van 3



en
maar heen en weer schuiven om te kijken wat het leukst uitkomt.

Ook via Facebook wat lapjes geruild en ik
kreeg zelfs een mooi lila lapje uit Oostenrijk toegestuurd.
©Sylvia`s Quilts

Deze lila, rechtsonder naast de donkere hexagon,
is gemaakt van het lapje uit Oostenrijk.
En voor mij een mooie herinnering is de donkere met fuchsia
en
de rest wat er boven zit,
allemaal uit kleine restje van mijn Bargello uit 2006!


En zo fantaseer ik maar wat verder,
van pimpelpaars naar violet en groen!
Leuk simpel klusje voor de avonden op de bank.

Groetjes Sylvia.


2 opmerkingen:

  1. Wat leuk, gewoon wat schuiven en proberen, dat wordt vast een leuke quilt.Ik volg het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al gestopt met de nieuwe hexjes. Ik durfde er niet aan te beginnen toen ik de koeine stukjes zag dat red ik ook niet. Maar je hebt wel mooie hexen gemaakt en mooie kleuren gebruikt. Ik heb de hexen van vorig jaar ook nog onder hande. Het stempelen werkt bij mij ook als een trein.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...