DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zondag 13 januari 2019

Van de donkere dagen vóór Kerst, naar de

donkere dagen ná Kerst!
Tja, zo gaat dat nou éénmaal in deze tijd van het jaar!

Maar we zijn al op de goede weg, 
richting voorjaar, 
de dagen worden al iets langer.
Soms hoor je buiten de vogeltjes al weer tsjilpen,
die
hebben er af en toe ook weer zin in.

Eigenlijk had ik ook wel steeds zin om te patchen,
maar
het kwam er niet zo van.
De feestdagen zijn altijd een beetje warrige dagen vind ik.

Bovendien ben ik vrijwilligster geworden in een Dorcas Kringloopwinkel,
als
kassamedewerkster.
Daar moest ik eerst voor ingewerkt worden.
Leuk werk om te doen, vind cijfertjes zo wie zo leuk!?!!?
Dus dat doe ik nu afhankelijk van het rooster elke week een dagdeel.


Toch heb ik af en toe een poosje aan mijn werktafel gezeten.
©Sylvia`s Quilts
De Lily`s hangen hier een beetje raar,
maar het gaat om het idee!

Ik heb nu 9 blokken van de Lily`s aan elkaar.
Door gequilt en wel met de machine!
Ik heb het formaat van het oorspronkelijke patroon
aangepast
aan maten die mij beter uitkomen.
©Sylvia`s Quilts

Vandaag of morgen zet ik aan één kant de rand met de applicaties er aan,
die
ook volgens de Quilt as you go methode is gemaakt.

Dus al met al ga ik niet met een sneltreinvaart!

Ik denk dat we allemaal wel eens last hebben van 
een..quilt...motivatie...dipje!!

Fijne zondag.

Groetjes Sylvia.


6 opmerkingen:

  1. Dat hebben we zeker Sylvia, soms verschijnen de dipjes heel plotseling en dan...floep...weg zijn ze weer.
    Je Lily's worden prachtig en handig van je om het als een Quilt As You Go methode te maken.
    Wat leuk om als vrijwilligster te werken, succes!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Begin nu zelfs al aan een andere quilt te denken, maar alleen denken hoor!

      Verwijderen
  2. Je Lily quilt wordt mooi Sylvia.
    Bij mij zijn het nog steeds losse blokjes die nog aan elkaar moeten worden genaaid. Maar er zijn andere belangrijke dingen die nu spelen.
    Succes met je werk bij Dorcas.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Truus mocht je nog blokjes tekort komen, ik heb er nu een aantal over. Die kun je krijgen als je wilt, laat dat dan maar weten.
      Groetjes Sylvia.

      Verwijderen
  3. Dipje of niet, mooi wordt jouw Lilyquilt zeker!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja als je eenmaal weer de smaak te pakken hebt, komt de inspiratie vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...