DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 17 juli 2018

Clafoutis....nu de beste tijd om te maken.

CLAFOUTIS.

Hij is al eens vaker langsgekomen op mijn blog:
https://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.com/

maar in deze tijd van het jaar komt hij weer regelmatig (op verzoek) op tafel.
Nog een keer het recept van de Franse Klassieker.
Normaal gesproken gemaakt met kersen.


©Sylvia`s Quilts



© Sylvia`s Quilts

Ik gebruik altijd het onderstaande recept en zie dat maar als een soort "light" uitvoering. Hij smaakt prima zo en scheelt een hoop calorieën!

 Ingrediënten:

-verse kersen ontpitten of pot kersen op siroop,(uit laten lekken).
- 100 gr. bloem.
- 100 gr suiker (ik neem altijd 60 gr!)
- 3 eieren.
- 25 cl melk.
- 1 theelepel bakpoeder.
- beetje zout.
- boter om de vorm in te vetten.

Verwarm de oven voor op 180 graden
-Meng het gezeefde bloem met de suiker, beetje zout, bakpoeder en voeg vervolgens de losgeklopte eieren toe.
-Maak de melk een beetje warm en voeg dit toe en blijf roeren voor een mooi glad beslag.
-Vet de vorm in en leg de kersen in de vorm, giet voorzichtig het beslag over de kersen en zet de clafoutis 35 minuten in het midden van de oven op het rooster.

Erg lekker om hem lauw te eten als dessert met kersensaus en of poedersuiker, en koud bij de thee, als er nog iets over is....

In de bakvorm staat een ander recept, maar ik houd me aan mijn " light"  versie, zonder boter!


***

Groetjes Sylvia.

NB. De tekst is wel erg blauw, komt waarschijnlijk omdat ik het gedeeltelijk gekopieerd
heb van mijn andere blog.
Maar ik laat het maar even zo!!

4 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...