DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zondag 26 november 2017

Workshop, wandeling, bloemschikken, quilt as you go enz.

De afgelopen week aardig druk bezig geweest,
buiten de normale activiteiten, zoals was draaien,overhemden strijken,
boodschappen doen,
koken
nou ja noem maar op!

Vorige week een workshop gevolgd bij De Quilterie in Heinkenszand
om
een krans te maken met o.a. vouwtechniek er in.
Het was erg gezellig,
maar
ik moet er nog steeds aan verder gaan!

Een avond naar bloemschikken geweest
© Sylvia`s Quilts

met dit resultaat.

Mijn dagelijkse wandeling gemaakt
en
mijn oog viel ineens op de perenbomen in de boomgaard
in het dorp,
© Sylvia`s Quilts.
zo mooi van kleur met de zon die er op scheen.
In het echt schitterde het als goud.

En in mijn "vrije tijd",
heb ik een idee gekregen en uitgeprobeerd voor de
crumb quilt.
© Sylvia`s Quilts

Ik heb nu een paar blokken gemaakt.
Met een sashing er tussen moet het zo aan elkaar gezet worden.

Ik ga hem met de Quilt as you go methode in elkaar zetten.
Ik wilde mijn traditionele quilt steek
die ik op mijn witte Singer heb
gebruiken.
© Sylvia`s Quilts

Dat was weer even puzzelen,
welk garen, kleur verlopend of niet,
onzichtbaar garen gebruiken en even oefenen op een stukje.
Mijn synchroon voet er op zetten
en met transparant garen spoelen....
Lastig dat garen want je ziet het niet....!

Maar goed toen de witlof knolselderijsoep stond te pruttelen,

© Sylvia`s Quilts
heb ik 
dit blok doorgequilt.
Ging perfect.


Je moet het wel op halve snelheid doen, daarom brandt er op mijn machine
het lampje bij de schildpad.



En dit is de achterkant.

Gevolg;
 ik hop nu van de ene naar de andere machine.

©Sylvia`s Quilts.
Allebei staan ze dan startklaar!


Eigenlijk wel een beetje gênant zo 2 naaimachines naast elkaar,
maar
de zwarte heeft de quilt steek niet!
En ik heb ze nou éénmaal...!

Fijne zondag.

Groetjes Sylvia.


7 opmerkingen:

  1. Geweldig dat je een aparte quiltsteek op je naaimachine hebt. Daarvoor is die van mij te oud.
    Afgelopen donderdag op mijn oude Singertje een workshop machine quilten gedaan. Dat gaat best als je geen grote stukken hebt anders is het lastig omdat je maar een kleine ruimte hebt om je stof onder de boog door te voeren.
    Gezellige zondag en succes met je quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry vergeten te zeggen dat je een mooi bloemstuk hebt gemaakt en de foto van de perenboom is prachtig!
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat mooi, zo'n quiltsteek op je naaimachine! Geeft een heel mooi effect.
    Prachtige machines heb je trouwens. Ik weet niet wat ze precies kunnen maar die rechter met het retro uiterlijk is wel heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke, verschillende activiteiten. Wat heb je nu precies gedaan voor workshop in Heinkenszand? Foto? Mooi bloemstuk weer. Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk, dat bloemschikken. En wat leuk om te quilten op een andere manier. Het quilt as you go manier wil ik ook nog eens doen.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, 2 machine's naast elkaar. Zo van de een naar de ander is natuurlijk ideaal. Blijf je ook nog lekker in beweging.
    Succes en groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig bloemstuk en heerlijk weer om te quilten en te hoppen tussen twee machines.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...