DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zaterdag 8 juli 2017

Vakantiegevoel!.



Eigenlijk hoef je daar helemaal niet vér voor weg!
Sterker nog ik had het vanmorgen gewoon op mijn werkkamer.

Na het opstaan (redelijke tijd) deed ik de rolluiken open, 
het raam open , horrengaas er voor
en voilà het begin was er.
Sylvia`s Quilts

De zon scheen gezellig naar binnen,
de vogels waren al druk aan het sjilpen,
in de verte kraaide een haan
en
de kerkklok luidde.

Ik schoof nog in mijn "pon" achter mijn tafel.

Er lag nog het één en ander voorbereid,
dus
kon ik verder gaan met mijn Bouquet Francais blokken.


Nadat ik mijn zogenaamde  "weesblokken"
had verwerkt 
kon ik verder gaan met een iets snellere methode.

Een heel stel tekenen,
nou ja tekenen;
2 vierkantje met de goede kant op elkaar leggen,
een diagonale lijn trekken
Sylvia`s Quilts

en dan aan twee kanten voetje breed naaien.
Doorsnijden op de potloodstreep.

Sylvia`s Quilts
Dan verschillende blokken als een ketting aan elkaar naaien,
wel
later doorknippen!

Vervolgens even naar de linkerkant van de tafel 
om

Sylvia`s Quilts


te strijken.

En dan ineens heb je toch weer een paar blokken klaar
Sylvia`s Quilts

en weer drie in de maak.

Toen ging ik naar beneden 
op zoek naar een vers gezet kopje thee
(stond al klaar)
en
een koolhydraatarme boterham met oude kaas.
Heerlijk hoor!

Daar kan bijna niets tegenop!
Of misschien toch;
een stukje baguette met roomboter
en
een paar plakjes "Rosette de Lyon"
maar dan wel als lunch!

Maar goed nu is het al een paar uurtjes later
en
met koffie drinken op het terras ging de vakantie nog verder!

Fijne weekend,

groetjes Sylvia.





7 opmerkingen:

  1. Heerlijk joh, je trof het wel. Hier heeft het de hele ochtend geregend gisteren en leek het herfst....vandaag starten we wel met een zonnetje gelukkig. Nu dat vakantiegevoel nog even vasthouden met je mooie blokjes. groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo bezig te zijn in je hobbykamer....
    Mooie blokken heb je gemaakt.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om zo bezig te zijn in je hobbykamer....
    Mooie blokken heb je gemaakt.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het is met af en toe een buitje heerlijk zomerweer hier. Je blokjes worden erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk als je zo je gang kunt gaan, puur genot!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je thuis een plekje hebt waar je je lekker voelt dan is "met vakantie gaan" niet zo belangrijk. Leuke blokken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prima vakantieadres dus en je hoeft er niet voor op pad.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...