DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zaterdag 16 juni 2012

Nog even verder....

over het Parc Regional Nord Pas de Calais.

Tijdens onze ritjes in de buurt van onze gîte,

gelegen n Le Ventus d`Alembon, werd ons al snel duidelijk dat zo`n slordige 500 jaar geleden François de eerste en Hendrik VIII elkaar toen wel even aardig probeerden te vinden.

Wij hebben, een poos geleden op TV, de serie over Hendrik VIII van Engeland gevolgd, dus vonden we het wel interessant, dat we die 2 , nou ja plm 500 jaar later, zomaar op ons pad tegen kwamen.

Hier een gedenkplaat van


Le Camp Drap d'Or klik op    http://nl.wikipedia.org/wiki/Field_of_the_Cloth_of_Gold#De_voorbereidingen voor het hoe, wat, waar en waarom !!

Vooral het "waar en hoe" de ontmoeting plaatsvond, vind ik op z'n zachtst gezegd nogal het tegenovergestelde van "doe maar gewoon enz."

Maar ja, ik ga nu niet de hele geschiedenis verder uitkammen, maar het "leeft" daar in de buurt nog wel!

dit is een gedeelte van de "douve" (slotgracht) van het  afgebroken kasteel , waar nu de eenden luid kwakend heen en weer zwemmen.


      Hier loop je toch ook niet onopgemerkt aan voorbij,
François de eerste met zijn Belle Roze pronken op de gevel.

Dus naar binnengaan en



er weer uitkomen met een chique doosje met 2 eclairs voor een chique prijsje!

In Ardres op het "dorpsplein" bestraat met van die ongelijke kinderkopjes,



  viel ons deze deur op, die gaat zo te zien ook al een poosje mee!

Helaas ben ik geen patchwinkel tegen gekomen, maar dat had ik ook niet verwacht.

Ik had wel mijn Aunt Gracelapjes meegenomen.


Niet dat ik nou zoveel gedaan heb, slechts 2 blokken van de 2de rand van mijn "Weddingring boeket top" en daarvan heb ik  nog de meeste steekjes op de heen en terugweg in de auto gedaan.

Van de week thuis al weer een druk weekje gehad , vandaag heb ik een "snipperdag" genomen en nu op naar de verjaardag van onze kleindochter, 8 jaar alweer!
Waar blijft de tijd.

Prettig weekend verder,
Groetjes Sylvia.



1 opmerking:

  1. Het ziet er erg mooi uit waar jullie zijn geweest. de blokken zien er mooi uit, wat een leuke vrolijke stof.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...