DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zaterdag 19 mei 2012

't kan; BUITEN ZITTEN en start nieuw project.

Voor mijn gevoel beleven we nu een historisch moment dit jaar, eindelijk kunnen we zomaar buiten zitten, zonder sjaal, bodywarmer of dat we weg waaien !

Nu we dus toch buiten zijn, maken we maar even een rondje, want de veranda heeft nieuwe moderne doorzichtige platen gekregen,


                         DH heeft al het houtwerk opgeknapt met een likje verf.



Nu de katten er niet meer zijn,  kunnen we "hun" tafeltje en makkelijke stoel ook weer zelf in gebruik nemen.


De rotanstoel was van mijn schoonmoeder en dit kussen had ik ooit voor haar gemaakt van meubelstof




               de kleuren zijn inmiddels een beetje vervaagd door het buiten staan.



            De oude  kast was al gebombardeerd tot buitenkast door de vorige eigenaar.


Mijn laatste aankoop bij een kringloopwinkel mocht ook even op tafel pronken, na een poets beurt zag hij er al aardig netjes uit; gezien zijn leeftijd !


Ik denk dat het een OSSA is, met die naam erop zat een mapje naaimachinenaalden erbij.
Ik ben al aan het zoeken geweest op internet, maar ik ben er nog niet uit, het serienummer is F378722, moet toch ergens rond 1920-1930 liggen. Mocht iemand er meer over weten, dan hoor ik het graag.

Maar we hadden het over de veranda en het mooie weer.
 Ondanks dat het de afgelopen week 's avonds nog behoorlijk fris was, had ik toch een paar gasten uitgenodigd om een biertje te drinken........... en eigenlijk was het maar afwachten of ze de uitnodiging zouden aannemen........maar geen probleem hoor, alleen de geur van een lekker pilsje zette ze al in beweging.....



wreed hè, maar wie weet of ze met een slokje op toch nog lol hebben gehad en grote drinkers zijn het niet, we deden 3 avonden met één pilsje van 29 cent,......dus die kun je vaker over de vloer hebben...niet dus....!




Ik ben bij het zoeken naar mijn nieuwe project toch voor de kleurige Aunt Grace lapjes gegaan en dit patroon is het geworden


Het is een variatie op de wedding ring, uit een Japans tijdschrift en heet "Wedding ring boeket".




Heerlijk om met al die fleurige kleurtjes en motieven bezig te zijn,  passen nu goed bij het weer, dus daar ben ik voorlopig wel even zoet mee.
Ik doe alles met de hand, zelfs in de auto op onze ritjes naar Zeeland en Limburg kan ik  nog wat steekjes doen.

Mooi weekend verder, groetjes Sylvia.

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie stofjes en lapjes heb je voor je nieuwe project. En jullie buiten ziet er geweldig mooi en heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke frisse kleurtjes. Het patroon is ook erg leuk.
    Lekker buiten werken, eindelijk......!?

    Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad eindelijk naar buiten! De veranda ziet er mooi uit hoor. Ik vind hardhout in de lak toch nog altijd het mooiste.
    Geniet maar lekker van je nieuwe projekt met al die vrolijke stofjes.
    groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Frisse kleurtjes inderdaad.. lekker dat de temperatuur eindelijk iets minder fris was vandaag.

    Ik ga nog wat rondsnuffelen op je blog, benieuwd naar je quilts (doe het zelf ook - een beetje). Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat we even mogen meegenieten van je tuin.
    Leuk nieuw project.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een positieve energie krijgen we toch van dat lekkere weer he. Bij mij kriebelt het ook al weer om wat nieuws te starten, maar nog even geduld....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een positieve energie krijgen we toch van dat lekkere weer he. Bij mij kriebelt het ook al weer om wat nieuws te starten, maar nog even geduld....

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...