DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 11 juli 2018

Toch weer van pas, mijn Toile de Jouy!

Van de week even,
 nou ja; even met DH een stukje huisvlijt volbracht!

We hebben met pijn in ons hart afscheid genomen 
van onze Franse vintage tafel.

Waarom?
Omdat we nu in dit huis een ronde tafel leuker vonden staan.
Maar ondanks dat het bovenblad mooi mahonie is,
vond ik
een kleed er op leuker dacht ik.

In allerlei winkels rondgekeken,
maar tafelkleden zijn niet zo "in" denk ik.
Niks leuks gevonden.
© Sylvia`s Quilts
Toen dacht ik ineens aan mijn Toile de Jouy lap,
die precies de goede kleur heeft.
Hij heeft ooit dienst gedaan als sprei 
heeft dan ook een afmeting van 280x260 cm!

Wij moesten wel even brainstormen,
hoe pakken we het aan.
We hebben eerst met een A-4 papiertje geoefend.
Toen wist ik het weer.

DH zei: "Ik snap er niks van,
zeg jij maar wat ik moet doen!"

De grote lap op de grond gelegd en toen zijn we gaan
passen en meten, vouwen, spelden, tekenen met behulp van een latje om een cirkel te maken,
knippen en later door mij gezoomd.
DH is beter in het op zijn knieën werken,
dus
ik heb ongeveer 45 minuten op mijn kop gestaan.

Maar uiteindelijk is alles gelukt.
Zo zie je maar weer, zo een lap gewoon bewaren, mee verhuizen 
en 
nu hebben we er weer plezier van.

***

Verder hebben we afgelopen zaterdag weer een paar 
verjaardagen op een "hoop" gegooid
en
gevierd met een BBQ in de jachthaven,
waar DD en schoonzoon hun boot hebben liggen.

Hier is "onze" tafel keurig voorbereid door schoonzoon
© Sylvia`s Quilts
en

© Sylvia`s Quilts
hier liggen de door hem gemaakte lamsworstjes
te roosteren.

Was weer een heel geslaagde gezellige dag met zijn allen
en
met prachtig weer.

Even een koel dagje er tussendoor is ook wel prettig.

Groetje Sylvia.

3 opmerkingen:

  1. Wie wat bewaard heeft wat en dat ziet er leuk uit. Mooie foto's van een gezellig samenzijn.
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie wat bewaart, die heeft wat en het is nog mooi geworden ook. Gezellig zo'n verjaardagsbarbecue. Ze zien er lekker uit hoor de lamsworstjes. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja inderdaad gewoon bewaren!
    Ik had gehoopt je per email te kunnen antwoorden.
    Lukte me bij Marga wel, maar jouw reactie heb ik niet doorgekregen via de mail.
    Ik heb ook de handelingen verricht om dat weer te kunnen ontvangen via mail. Nou ja maar even afwachten bij een volgende reactie.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...