DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 16 juni 2023

Na lange tijd ..weer in La Douce France!

Inderdaad na lange tijd, o.a. door de pandemie die toch twee jaar duurde, zijn we weer eens op vakantie in Frankrijk geweest. 

Heerlijk om weer terug te zijn en de taal weer te spreken, de eigenaresse van de Gite was blij dat we Frans spraken. Vooral misschien omdat ze dan in hetzelfde tempo door kon praten!

We waren in een klein plaatsje in Noord Frankrijk in een prachtig nieuw huis, dus niet in zo`n romantische oude fermette. We hadden dit bewust uit gekozen, omdat we de ruimte wilden hebben, niet te ver van onze favoriete winkels wilden zijn en toch landelijk rustig.

Dat is helemaal gelukt hoor! Uit nostalgisch oogpunt hebben we zelfs even rondgelopen in de "Bricodepot" (immense bouwmarkt) en ons weer verkeken aan de sortering daar. 

Eén van de eerste aankopen waren uiteraard, zou ik bijna zeggen mijn favoriete kooktijdschriften

©Sylvia`s Quilts

Alleen al een genot om te lezen, staan leuke artikelen in en dan straks thuis maar weer eens "iets" eruit maken.

In ons dorp stond zelfs een broodautomaat

©Sylvia`s Quilts

©Sylvia`s Quilts

Handig voor de wat oudere inwoners kunnen ze toch elke dag hun verse pain of zoals op de foto een flûte halen.

In het Noorden zie je geen van natuursteen gebouwde huizen, maar veel huizen met de roodbruine stenen wel met mooie volle witte voeg!

©Sylvia Quilts

En toch miste ik de sfeer van de "pierres apparentes", misschien o.a. doordat onze fermette in Frankrijk er ook mee gebouwd was. Maar goed we hadden er bewust voor gekozen en hebben het naar ons zin gehad.

De ons vertrouwde winkels bezocht en dan krijg ik gelijk heimwee als ik daar het assortiment zie op iedere afdeling

©Sylvia`s Quilts

hier even een yoghurtje uitzoeken! 

DH had thuis al verlangend uitgekeken naar een Millefeuille

©Sylvia`s Quilts


©Sylvia`s Quilts

Voilà, gelukt!


©Sylvia`s Quilts

En hier was het goed toeven bij het huis, volgende keer meer daarover.


Groetjes Sylvia.

3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om weer in Frankrijk te zijn. Spannend om naar een nieuwe plek te gaan, gelukkig beviel het jullie. Die winkels… o wat is het fijn om daar uitgebreid rond te neuzen. En Franse tijdschriften, ook zo fijn. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk. Zoveel bekende dingen. Wij dalen volgende week weer af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp je gevoel van even terug zijn. Jammer dat jullie zo ver noordelijk zitten anders zou ik zeggen: kom even langs.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...