DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 30 oktober 2017

Tijd voor pompoensoep!

Nu de  buiten temperatuur een stuk lager is
en
het ook al zo vroeg donker wordt;
tijd voor
 een Herfstig soepje vind ik!


© Sylvia`s Quilts


Ik maak hem zo:

- 1 biologische oranje pompoen
- 1 wortel
- 1 prei
- 1 bosuitje
- 1 theelepel kerrie en curcuma
- 1 biologisch groente bouillonblokje
- crème fraîche
- peper en zout

Was de pompoen schoon, snijd hem in stukken, haal de pitten en draden eruit.
Bak in een gietijzeren of soeppan de wortel, ui, prei en kruiden aan.
Goed roeren en doe dan de stukken pompoen erbij en de bouillon totdat alles bijna onder staat.

Laat alles zachtjes pruttelen, plm. 20 minuten, pureer de soep met de staafmixer. Mocht de soep te dik zijn, voeg dan nog bouillon bij tot de juiste dikte.

Serveer met een beetje crème fraiche.

Heerlijk gezond soepje, rijk aan mineralen ed. 
Met een rucola, tomaten mozzarella salade erbij heb ik toch maar mooi een caloriearm dagje!  

DH neemt bruine bonen, die is niet zo "pompoenerig!"
Wel om te helpen met snijden, want daar komen spierballen aan te pas!

Fijne avond,
groetjes Sylvia.

NB. De volgers zijn weer terug op mijn blog! En bij alle andere bloggers.
Het leek er op dat het een wereldwijd probleem was, gezien de reacties op het forum van de Error502.

-

3 opmerkingen:

  1. Mooi dat het probleem met het blog is opgeloste.
    Heerlijk pompoensoep. Heb ik twee weken geleden gemaakt. Er liggen nog een oranje en een flespompoen. Eens bedenken wat ik daar mee zal doen.
    Zojuist hebben we een kopje venkel-tomatensoep op, die ik vanmiddag maakte. Ook lekker. Ik houd eigenlijk van alle soepen, als er maar geen mosterd, vis en schelp- of schaaldieren in zitten. Nog even wat in huis doen, dan eten, en vanavond bridgen. Vandaag geen steekjes, maar morgen de hele dag, regiodag in Spakenburg, een 's avonds onze wekelijkse mini-Bee. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig, probleem minder voor jou. En wat een heerlijk recept van pompoensoep, ga het eens uitproberen, al moet ik zeggen dat ze hier thuis ook nooit zo pompoenerig geweest. En soep is echt iets voor de herfst en wintermaanden.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal zeker wel een smakelijk soepje zijn maar ik ben ook meer van de bruine boon.
    Heerlijk met spekjes of als soep.
    Het is maar goed dat er verschillende soep smaken zijn anders werd het wel eentonig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...