DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 8 augustus 2016

Blij dat ik niet brei!

Dat klinkt eigenlijk niet zo vriendelijk!
Maar het is meer een bevestiging voor mezelf.

Want je ziet toch zulke mooie dingen op de bloggen langs komen
in fantastische mooie verlopende kleuren en ingebreide motieven.
 Dan denk ik:
"zou ik ook aan bijvoorbeeld een mooie sjaal beginnen"?

Máár, inderdaad één grote maar?
Ken ik mezelf goed genoeg om het leuk te vinden om te doen?

Vaak merk ik dat de dames "achteruit" moeten breien!
Dat lijkt me minder.

Een ander probleem is, dat ik allergisch ben voor
- wol
 - acryl
       - polyester

dan blijft er katoen over en dat wordt vaak zo zwaar.

Een eeuwigheid geleden was ik aan een trui begonnen.
Een half voorpand met de knotten wol hebben jaren in een tas
gezeten en zijn toen verhuisd naar een kringloopwinkel!

Dus het gezegde
"schoenmaker blijf bij je leest"
dat lijkt me het verstandigst.

In mijn geval "quilten"!
Ik weet het,
 hierbij moet je ook weleens "achteruit" naaien,
maar die schade blijft meestal beperkt tot één blok!

Soms wil het door quilten ook niet zo vlotten,
zoals bij mijn AWS van Di Ford!


Maar als je dan weer een keer een quilt helemaal klaar hebt
dan
geeft dat weer heel veel voldoening.



Mijn wedding ring boeket quilt had ik vorig jaar al helemaal klaar,
maar
nog nooit in volle glorie op de foto gezet.
De randen heb ik naar eigen inzicht en waarvan ik dacht,
dat het leuk zou staan er aan gemaakt.
Alles met de reproductie stofjes van Judy Rothermel.


Met zo schattig vind ik "Grace"
ook
 nog in de achterkant verwerkt.

Nu maar weer eens over naar de dingen van alle dag;
"Wat eten we vandaag"!

Groetjes Sylvia.



4 opmerkingen:

  1. hier nog eentje die blij is dat ze niet breit. daar heb ik mijn zus voor, zij doet het graag en ik naai dan voor haar... ideaal!
    je quilt is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn je quilts prachtig geworden!
    Bij mij ligt de AWS nog steeds te wachten om mee verder te gaan.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij eten lekkere verse worteltjes met vis en aardappel puree.
    Breien en haken ook als ik daar ook eens tijd voor had. Maar net als jij kan ik beter overweg met een naai draad en naai naald.
    Het is allemaal zo mooi en leuk wat je zoal voorbij ziet komen maar het draait vaak op een teleurstelling uit. Dus daar beginnen wij maar niet aan.
    De quilts zien er mooi uit ook al is het door quilten vaak heel veel werk na gedane arbeid kun je er wel heel erg van genieten.
    Fijne dag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...