DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 21 december 2015

Passacaglia dip.........!!!

Ja inderdaad 
en 
voor mijn gevoel een vrij "ernstige",
want
ik was in staat om alles in de kast te gooien.

 Ik werk zonder paper piecing , met stempels
en
het maken van de rozetten ging perfect!

Máár met het in elkaar zetten van twee rozetten
kreeg ik de punten
 niet mooi tegenover elkaar!

Vreselijk, ik kreeg er bijna hartkloppingen van
en mijn bloeddruk steeg waarschijnlijk ook
van ergernis
maar
dat wilde ik niet weten.

Kort en goed,
 na een avondje tegen mijn zin in
te hebben gefröbeld en achteruit naaien,
hield ik het voor gezien.

Maar na een nachtje slapen, dacht ik:
"Ik ga het toch nog met de paper piecing methode verder proberen".



Ik heb met mijn stempels malletjes gemaakt en waar het nodig was
in de rozetten geplakt.



Het was volgens DH
 ook zonde van al het werk dat ik er al in heb zitten. 


Voilà, bijna fluitend......(!!??)
deze rozetten in elkaar gezet.



Hoewel twee systemen in één ook niet alles is,
ging het toch stukken beter.

En de nieuw te maken rozetten
gaan
voortaan met de paper piecing methode............!

Rest me nog jullie allemaal




te wensen!

******


6 opmerkingen:

  1. Oei, ik heb hier ook nog een paar stempels liggen. ik hoop niet dat ik hetzelfde als jij ga meemaken. Verder wil ik je bedanken voor al je fijne blogjes en ik wens jou en je geliefden fijne kerstdagen en veel goeds voor 2016. Lieve groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi, de rozetten!
    Fijne feestdagen en een gelukkig 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk niet dat jij de enige bent die s'nachts soms wakker ligt van quiltwerk. Maar als het even niet lukt is dat wakker liggen helemaal vervelend.
    Jullie ook fijne feestdagen en een gezond 2016.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig heb je de boel niet in de kast gegooid want het ziet er nu goed uit.
    Jullie ook fijne Kerstdagen en een voorspoedig en gezond nieuwjaar met nog meer mooie quilts.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi zo ! ! !
    Voor jullie ook fijne feestdagen en een geweldig nieuwjaar.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat de aanhouder wint en alles toch nog is goed gekomen.
    Ik wens jullie ook hele fijne kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...