DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 15 oktober 2014

Gebak....en patchen!

Volgens mij gaat dat prima samen!

Quiltsters zijn, over het algemeen, ook gek op bakken,
zo links en rechts zie je lekkers voorbij komen
op de bloggen.

Op dit moment volgen wij, DH en ik,
het programma "Heel Holland bakt",
wij vinden het nog
spannender dan een thriller!

Vorige week, de finale op de BBC van hetzelfde programma gekeken.

Nadeel:
Daar zit je dan te kijken naar al dat lekkers,
met je crackertje en glaasje water (zucht!)

Spannend voor de kandidaten;
steeds maar afwachten hoe een baksel uit de strijd komt,
of de "cuison" wel goed is,
of het geheel niet als een plumpudding in elkaar zakt,
de smaak,
de samenstelling in balans is e.d.!

Eigenlijk lijkt het qua gebeuren op patchwork, maar dan anders!
Heb je een top klaar, dan kun je die op de stapel leggen
van "nog door te quilten".

Maar heb je een taart klaar, dan moet daar toch iets mee
gebeuren?!
Invriezen? Kan!
Opeten? kan ook?
Alleen jammer dat het zo "aanzet"!
Groot dilemma dus!

Op onze maandelijkse Bee wordt er regelmatig door de gastvrouw,
dat zijn we om de beurt,
ook iets lekkers op tafel getoverd.
Vorige maand had ik dit gemaakt en meegenomen, nog als traktatie voor mijn verjaardag.

Ik ben morgen weer aan de beurt en heb het afgelopen weekend,
een "try-out" gedaan!
Daarvan is een gedeelte in de vriezer gegaan en
de rest opgegeten.


Vanavond wordt er weer een nieuwe gemaakt!

EEN BIENENSTICH.

Het recept daarvan staat vandaag op:


met ook weer een nieuw hoofdstuk.

Duim maar voor me dat de Bienenstich weer lukt.
Het blijft spannend!

Groetjes Sylvia.


3 opmerkingen:

  1. Dat zal wel lekker worden die Bienenstich en ja ik zie ook veel lekkere dingen op de quilt blogs passeren en dan denk ik ook wel eens, o o, de LIJN!!!! Maar ja, het is ook zo lekker allemaal. Fijne dag morgen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap jou dillema, hier wordt door de dochters ook regelmatig wat gebakken (en meestal lukt dat ook) en opgegeten, ohoh die pondjes :))) gezellige bee morgen. Groetjes, Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er lekker uit!!!! Ik heb een probleem met suiker, als ik egwoon alle lekkers door blijf eten heb ik binnen de kortste keren suikerziekte. Maar af en toe mag wel want het lacht me allemaal zo toe en ik ben zo'n zoetekouw. Dus ik ga vlug even het recept bekijken.....

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...