DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 26 september 2014

Gaten knippen, restjesbak vullen en blok uitproberen!!

Blijk ik dus goed in te zijn,
  gaten knippen in lapjes stof!


Gewoon zo zuinig mogelijk,
stel je voor, dat je later
net dat ene blaadje of bloempje nodig hebt!


De hoeveelheid (nog) niet gebruikte bloemen/takjes wordt steeds groter!


De inhoud van de restjesdoos ook.


Maar de driehoeken voor de AWS,
vorderen zo langzamerhand.

Ik heb ook nog wat tijd gestoken in het Nosegay (ruikertje of boeketje) blok.
Een erg leuk blok, maar al die Y naden,
poeh, ik wil eigenlijk iets doen,
zo van 
roets,roets,roets op de machine.

Nou heb ik op het net wel een nosegay blok gevonden,
gemaakt van vierkanten en driehoeken!
Dat lijkt me wel wat, op de machine.

Ik heb het blok getekend en ik ben nu bezig met het omrekenen, 
om met de snelle methoden te snijden en naaien!
Best beetje moeilijk omdat ik een blok van 20x20cm wil maken,
dan moeten toch echt de vierkantjes of twee driehoeken precies op 5 cm zonder naad uitkomen.
En dat ben ik nog aan het uitproberen!

Tja, en of ik het dan straks nog steeds leuk vind?
Dat is de vraag!

Prettig weekend,

groetjes Sylvia.

1 opmerking:

  1. Ik ben ook erg van de machine hoor. Maar ook dan moet je precies snijden.....

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...