DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 15 januari 2014

Huiswerk maken.

Voor de workshop Broderie Persé kon ik 
alvast een vaas, waarvan het patroon was opgestuurd,
appliceren op een achtergrond stofje
van een FQ.
Je mocht hem ook alleen uitknippen en vastspelden.
Maar ik denk maar zo, wat zit, dat zit en ik laat de bovenkant open.



Ik vond  mijn achtergrondstofje een beetje te wit, 
dus dat heb ik nog even gedompeld in een badje met 3 theezakjes.
Uitgespoeld in zout water.
Precies de goede kleur nu,
lukt altijd.
 
Het appliceren is nog niet helemaal klaar,
maar ik heb nog een week de tijd.

Ik was ook weer even bezig met een nieuw hoofdstuk op


Dat staat er vandaag weer op en heet 

CHAMBRES D`HÔTES (2).

En een nieuw recept.

Mocht er ook in dit hoofdstuk in de tekst soms
 een verschil in lettergrootte zitten,
dan kan ik daar niets aan doen.

Weet ook niet hoe het komt, want in mijn concept ziet alles er hetzelfde uit.
Zal wel te maken hebben met het feit dat de tekst van DAARGINDS tot nu toe een 
lange weg heeft afgelegd!!

Getypt in het grijze verleden op een PX86 computer, was het geloof ik
 en via omzwervingen
jaren later, van diskettes omgezet door vrienden
naar e-mail,
van e-mail naar Open Office,
van computer naar computer,
groot gedeelte kwijtgeraakt en/of onleesbaar!!
Nu dan gedeeltelijk veilig in Microsoft Word
en op USB-stick!

Gelukkig had ik dus wel alles uitgeprint.
Nu typ ik soms alvast een stukje over, in het voren
en sla het veilig op.
 

Veel quilt-en leesplezier.

Groetjes Sylvia.







3 opmerkingen:

  1. Het verschil in lettergrootte is me niet opgevallen hoor.Heb weer genoten van jullie belevenissen.
    En dat recept heb ik al een tijdje niet meer gemaakt-word dus weer tijd om dat te doen.
    Succes met je broderie perse cursus.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je reisverhaal heeft wel veel omzwervingen gemaakt, maar daar merk je niets van als je het leest. Het leest alsof je het net hebt meegemaakt. En van letter grote verschil heb ik eerlijk niets gemerkt. Ik ging zo op in je verhaal. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...