DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 14 oktober 2013

Toegetreden tot het mandenmakersgilde??

Wie weet!
Bij gebrek aan een klein handwerkje heb ik eerst het patroon van Conny gedownload; inderdaad een klein werkje 10 x 10 cm.
 
Ik heb nog een aangebroken charmpack 5" met bijbehorende jelly-rol liggen.

Deze stofjes lijken me er wel geschikt voor.
Met de jelly rol kan ik dan nog iets in de randen doen.
 
Maar toen ik bezig was, onder luid gesnotter, hoesten, traanogen e.d. (mag de pret niet drukken bbrrr !!)
werd ik een klein beetje kriegel van het gepriegel met het hengseltje van het mandje.
 
Uitknippen, plakken, e.d., plus dat het in zo`n boogje een groter stukje stof vraagt.
 
Dus ben ik gaan proberen of het ook zo kan:
 
 
In het midden schuin van draad een reep van 3 cm gesneden.
                                          Het reepje zo dicht mogelijk bij de rand doorgestikt.
                      Toen gestreken tot een bias bandje, maar hij moest halfrond worden.

                            Op de goede kant van de stof met een sew-line pen aangegeven waar het hengsel moet komen.

Op de naaimachine een steek/grootte uitgezocht en met een slakkengang - bij mijn Singer is dat een schildpadden-gang - zo netjes mogelijk genaaid.
                                                      Ik vind het geslaagd!
Bij deze 2 mandjes het hengseltje nog uitgeknipt, waarvan 1 met vlisofix en 1 met beetje textiellijm vast gezet. Wel met de machine genaaid.
 
Gaat het nu bij mij ook een mandjes dag worden om te laten zien??
Misschien wel, maar dan moet ik eerst even spieken bij anderen welke dag dat is.
 
Groetjes Sylvia.
 
 






 
 
 
 


4 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee, het ziet er zo heel mooi uit. En leuke stoffen gebruik je ervoor. Dat worden mooie mandjes en wie weet wordt het een verslaving!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je mijn patroontje kon gebruiken. Slim opgelost om zo het hengseltje te snijden en appliqueren. Veel plezier met jouw mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier met je mandjes, ik moet er ook nodig weer mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap, en wat heb je dat mooi gedaan en opgelost. Ik vind ze prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...