DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 6 september 2013

Fruit, cake en boek.....

 
Van de week was ik op de markt in Nunspeet.
Dan loop je daar en al dat lekkere zomerfruit is dan wel heel aantrekkelijk!
 
DH was er ook bij, gezellig koffie drinken op een terras en toen even fruit kopen.
Het gevolg was dus dat we toch een beetje veel hadden, aardbeien, blauwe bessen en pruimen.
Geen bewaarfruit !!!
 
Gisteren van een gedeelte van de aardbeien een coulis gemaakt en ingevroren.
 
Zojuist een aardbeien/yoghurt cake gemaakt.
Het recept volgt onderaan.
 
 
 
Kijk zo gaat ie in de oven.
 

En zo kwam hij er na plm. 50 minuten uit.
 
Terwijl ik bezig was om het beslag voor de cake te maken hoorde ik een doffe harde plof in de gang!
 
Inderdaad het pakje dat ik verwachtte, leuk papier hè?!


Ook nog eens in plastic gepakt, tegen beschadigingen, ja hoor

Van de week op onze Bee, hadden we het over de quilts uit dit boek en ik dacht ik moet het toch ook maar bestellen.
Kijk ik op internet zie ik dat het te koop wordt aangeboden voor 25 euro, op paginamarkt.nl bij Anneke.
Na wat over en weer mailen heb ik het gekocht, kijk het boek is pas uit en er was alleen maar doorheen gebladerd.
Bedankt Anneke.
 
Nu nog  het recept voor de aardbeien/yoghurt cake:
 
-  2 eieren
-  250 ml yoghurt (bij deze cake heb ik als variatie 210 ml yoghurt en 40 ml aardbeiencoulis gedaan)
-  200 gr suiker volgens recept, maar ik heb de helft gebruikt, dat is niet geschikt voor zoetekauwen!
-   80 ml zonnebloemolie
- 240 gr. bloem of zelfrijzend bakmeel
- beetje zout
- bakpoeder voor 250 gr meel
- 250 gr aardbeien, schoongemaakt, gedroogd en bestoven met beetje bloem en lichtelijk in het beslag drukken.
 - eerst alle vloeibare ingrediënten en eieren mengen en dan voorzichtig het meel er door mengen, niet kloppen.

Springvorm 24 cm doorsnede, oven verwarmen tot 175 gr en plm 50 minuten in de oven, even checken met satéprikker.
Let wel, dit is geen droge cake, moet een beetje smeuïg van binnen zijn.
 
Toen nog even deze zooi opruimen, ben goed in het maken er van,
 maar ook in het opruimen, is zo gepiept en dan straks maar eens een stukje cake proeven.
 
Prettig weekend, groetjes Sylvia.
 
 
 


 
 


4 opmerkingen:

  1. Het boek van Di Ford moet je als quilter hebben. Zo geniet je van mooie antieke quilts en de patronen in de bijlage.
    En je mooie cake zal ik ook eens uitproberen. Bedankt voor het recept. Goeienavond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk boek heb je gekocht!!
    En die aardbeien cake lijkt me jummie.
    Ik heb vandaag ook bij een boerderij weer aardbeien gekocht kleintjes schoongemaakt en weer ingevroren heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi boek is het toch , ik heb het ook gekocht in Nantes. En die yoghurttaart ziet er zalig uit. Ik ben ook zo'n ster in rommel maken met koken/bakken, vreselijk.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je 2 heerlijke honden en je baksels zien er heerlijk uit. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...