DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 26 juni 2013

Zomer moet het zijn.

Hoewel ik vind dat we er nog niet veel van merken!!
Ik hoorde net op het weerbericht, dat de normale temperatuur voor deze tijd van het jaar 21 graden is!
Dan moeten we er wel wat graden bij zien te sprokkelen..............maar dat kunnen we niet, dus afwachten dan maar.
 
Ondanks het weer, moet ik zeggen dat het in de tuin best wel groeit, maar het bloeit wel veel later dan normaal.
 
 
 
Deze violen staan al een poosje hun best te doen en hebben "zelfstandig" onze vakantie overleefd.

Aan water toen ook al geen gebrek.
 
 
 
De "tuinman"
is ook geweest, niet Hendrik-Jan, nee DH, stukje bij beetje is het dan ineens netjes.
Het lijkt wel of hij met een nagelschaartje heeft gewerkt!
 
 
Ik ben er heel blij mee, onze taken zijn zo`n beetje verdeeld, ik de aanplant, borders en potten en hij het knip, maai, hak en snoeiwerk, meer het ruige werk.
 
De Variahex-top is eigenlijk ongemerkt aardig opgeschoten,
 
 
 
hier close-up (ik hoop dat de puntjes een beetje netjes zitten!)
 
 
De maat zoals hij nu is, 8 blokken horizontaal en 12 verticaal, is 100cm x126cm.
 
 
 
 Ik denk er aan om er nu een rand van 15 cm omheen te zetten, dan wordt hij 130 cm x 156 cm, lijkt me wel een aardige maat.
Hij heeft nog geen bestemming, maar die maat komt altijd van pas om hem als plaid te gebruiken.

Maar zover is het nog làng niet.
 
Iedereen nog een fijne avond en morgen alweer prima quiltweer, wat dat betreft "boffen" we toch maar.
 
Groetjes Sylvia.
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Het wordt een mooie quilt Silvia en tijd genoeg om het af te maken met dit weer.In de tuin hoef je nu ook even niets te doen nu de 'tuinman' bezig is geweest.
    Ja,jammer dat de Ned.borduurtijdschrift zoiets niet doet.En de Engelse hebben vaak maar een klein dingetje erbij.Verkochten ze nu hier ook maar meer Franse bord.tijdschriften.
    Succes met je quilt.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie tuin is erg mooi en zo netjes. De variahex wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie tuin ligt er weer mooi strak bij ! ! !
    Wat ziet je varia top er toppy uit ! ! !

    Fijn weekend Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...