DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zondag 6 november 2011

Witte zwanen, nieuwe blokken en blauwe top.

Na de prachtige zonnige dagen die we van de week gehad hebben, was het hier vandaag in de polder triest grijs.
DH en ik vonden dat we toch wel even een frisse neus moesten halen en de beentjes even moesten strekken, dus hebben we een wandeling gemaakt om de Spijkvijver.

Van de zomer waren we daar wel eens met de kleinkinderen en toen was er een hele zwanen familie die de vijvers goed bewaakte.




                                  Nu waren alleen vader en moeder nog maar thuis denk ik zo. 

Wat het quilten betreft moet ik bekennen dat ik toch wéér aan iets nieuws begonnen ben.


Ik heb diverse lapjes uit de serie Caffé Latte al een poosje in de kast liggen, met in mijn achterhoofd ooit iets ton sur ton daarvan te maken. Helaas komen de kleuren niet helemaal goed over, zijn in het echt  lichter van kleur.


Eerst dacht ik aan een bargello maar met dit simpele blok vind ik dat  het geheel iets levendiger zal overkomen, als het af is !  Gelukkig vond ik nog wat aanvullende lapjes in de voorraad die het er goed bij doen.

De bestelde stof voor de quilt, die ik voor mijn vriendin ga maken is onderweg, dus zodra die binnen is heeft die quilt voorrang.

                                                     De blauwe top is ook af.

Allemaal een prettige en vruchtbare quiltweek,

groetjes Sylvia.

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk nieuw project.
    En je blauwe quilt,super hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plaatje de blauwe quilt. Om de kleur van je stofjes goed uit te laten komen op een foto is, leg de blokjes op gras of een buxus. Die kleur groen benadert het grijs van de camera het meest. (heeft te maken met je wit balans)Zelf zat ik dat ik de felle kleurtjes van mijn FW niet goed op de foto kreeg, heb ze op de buxus gelegd en nu kwamen ze wel goed tot hun recht.(te zien op mijn blogje)probeer het maar, je kan de foto's altijd weer verwijderen.
    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je blauwe quilt prachtig. Dat zijn geen gemakkelijke blokken.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt is je blauwe quilt geworden en wat een mooie stoffen voor de ton sur ton quilt ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, je nieuwe project .... cobblestones zijn altijd mooi en makkelijk om te maken hé!
    Mooie blauwe ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...