DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 15 juni 2010

WK- Quiche?!



Misschien een idee voor alle voetballiefhebbers, die geen tijd hebben om aan tafel te komen. Ze willen natuurlijk géén seconde missen van iedere wedstrijd.
DH en ik hebben daar niet zo'n last van, we kijken alleen maar als Nederland moet spelen en dan nog met een half oog... erg hè?
Ik geef het recept van de quiche, want zowel als lunchgerecht of hoofdgerecht is hij geschikt, b.v. aangevuld met een salade.

- 4 à 5 plakjes bladerdeeg ontdooien
- 3 eieren
- 25 cl crème fraîche
- geraspte kaas
- 1 ui
- kleine roosjes broccoli
- 75 gr spekjes
- peper en zout

Verwarm de oven op 225 gr.

Bekleedt de bakvorm met de plakjes bladerdeeg en prik de bodem hier en daar in.
Kluts de eieren met de crème fraîche, peper en zout.
Blancheer de kleine broccoliroosjes even, bak de ui glazig en bak de spekjes uit (niet te hard laten worden).
Verdeel de spekjes, ui en broccoli over de bodem en strooi een gedeelte van de kaas erover, giet het eier/crème mengsel erover en strooi de rest van de kaas over het geheel.

Zet de quiche op het rooster in het midden van de voorverwarmde oven en schakel na plm. 10 minuten de thermostaat terug naar 200 gr en laat de quiche nog plm 20 minuten verder mooi goudbruin bakken.
Als de kaas te vlug bruint, dan de thermostaat nog iets lager zetten en controleer met een satéstokje of hij van binnen gaar is; het stokje moet er droog uitkomen.
Laat de quiche vervolgens even rusten en snijdt hem in lekkere grote punten.
En dan maar hopen op de doelpunten!!

Gr.Sylvia.

7 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit.Bedankt voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit!! Ook zonder het voetbal zal ie lekker zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar wordt aan tafel zeker mee gescoord! Bedankt voor het recept, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm, die ziet er heerlijk uit! Ga ik zéker proberen, ik ben gek op recepten die bij anderen een succes zijn! Kijk maar eens op mijn blog, daar staat een heerlijke taart op. Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er erg lekker uit, ben gek op zulke taarten dus dus die zal ik vast ook een keertje maken. Bedankt voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die quiche en ik zal hem zeker eens gaan maken.
    groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So delicious looking! You have given me a wonderful idea and will make one today... Great for a nice summer lunch w/a salad here. It's 100 degrees adn 98% humidity! :(
    So a light lunch is very nice. I see you have been VERRRRY BUSY! You always inspire me so. Thank you. XO

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...