DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 3 december 2018

Waar blijft de tijd?

Ik zag dag mijn laatste post al dateert van 3 weken geleden!

Voor mijn gevoel schiet ik op quiltgebied niet erg op.
Maar als ik het nu objectief bekijk,
valt
het me nog mee.

Nog maar één blok te gaan van de negen
om op de machine door te quilten
en
 dan kunnen de rijen aan elkaar gezet worden.

De applicatie randen zijn ook bijna klaar.

Dus stapje voor stapje komen we er wel.
Het ideale van de Quilt as you go methode is
dat als alle stukken aan elkaar zitten,
de
quilt ook echt KLAAR is!
Yes....

En eigenlijk loop ik in gedachten alweer vooruit op de zaken.
Wat zal ik hierna gaan doen?

Ik heb jaren geleden een quilt gezien in (zoals ik nu weer weet!!) in de Magic Patch,
die
ik toch ooit nog wel eens wilde maken.
Van de week eens zitten snuffelen in mijn bak met lapjes
met grote bloemen print.
Uiteindelijk kwam ik al op 16 goed te gebruiken grote bloemen.

Dus zou ik dan toch maar eens naar het patroon er van kijken?
Maar waar stond hij ook al weer in?


Mijn plank met tijdschriften doorgespit
enne
dan zie je nog andere leuke dingen langskomen.
Niet gevonden, terwijl ik het toch redelijk netjes opgeruimd heb,
De Quiltmania`s, de Amerikaanse en Franse tijdschriften
bij elkaar.

Toen maar eens de plank met boeken en volle mappen bekeken.

Inderdaad daar vond ik de quilt in een Frans talige Magic Patch.


Had ik het tijdschrift keurig netjes tussen de boeken gezet,
zodat ik er, 
als ik er aan toe was, niet naar hoefde te zoeken.
Heeft dus niet véél geholpen.

Deze vind ik dus wel leuk om te maken, 
maar dan toch nog een beetje anders,
zodat het niet te rommelig wordt.

Toekomst muziek; eerst maar eens de Lily`s helemaal af maken.

Verder was ik deze maand in opleiding bij de
Dorcas kringloopwinkel in Kapelle
als medewerkster voor de kassa.
Erg leuk om te doen voor af en toe een dagdeel
en uiteraard zeer verantwoordelijk werk.

En voor morgen sta ik in de planning om het voor het eerst alleen te doen.
En wat wil het geval,
ik zit nu snotterend en hoestend te typen
en
dat vind ik niet zo een fris idee om op die manier klanten 
aan de kassa te moeten helpen!!
Dus heb ik dat helaas af moeten zeggen.

Ik proest ed. nu nog maar rustig (nou?!) verder............!!!

Groetjes Sylvia.








3 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat je nou net ziek moet worden als je achter de kassa moet werken. Beterschap. En je Lily's bijna klaar, geweldig, wat een enige quilt. Succes met je volgende quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap ! Je quilt wordt erg leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap en hopelijk kun je binnenkort daar een dagdeel achter de kassa staan.
    Nu heb je wat meer tijd om aan de Lily's te werken.
    Sterkte en zonnige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...