DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zaterdag 13 oktober 2018

Toch maar Quilt as you go!

Toen ik al drie blokken aan elkaar had van de Lily`s,
bedacht ik me,
dat ik eigenlijk van plan was 
om deze quilt met de machine door te quilten.

Nou werkt een hele grote top, 
niet zo handig op
een gewone naaimachine.

Vandaar dat ik in gedachte even een
schemaatje heb gemaakt
hoe 
ik de stukken kan verdelen.

Ik begin maar met een rij van drie blokken
door te quilten.
© Sylvia`s Quilts




                                                Hier ben ik begonnen met het middelste blok.

Ik heb wel een "traject" uitgekiend,
zodat ik in één keer door kan stikken.

© Sylvia`s Quilts.
Hier het resultaat van het middelste blok
en 
dan verder met het linkerblok.
© Sylvia`s Quilts




                                                      Ik zorg er wel steeds voor,
dat de lagen zo glad mogelijk op elkaar zitten.
Met veel spelden en 
ik rol een gedeelte luchtig op
en zet het vast met veiligheidsspelden.

Op deze manier is er nog redelijk mee te manoeuvreren
tijdens het doorstikken.

Al met al ook nog een gedoe,
maar het bespaart me wel kramp in mijn handen
t.o.v. het handmatig doorquilten.

Fijne zondag,
groetjes Sylvia.




4 opmerkingen:

  1. Dat is een slim plan van jou om het in gedeeltes alvast te quilten.
    Zover ben ik nog niet maar ga het wel gelijk op deze manier aan elkaar zetten.
    Jullie ook een fijne zondag en succes met de Lily's
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo ver ben ik nog laaaaaaang niet! Pas een aantal Lily's af. Ik las net in de nieuwsbrief van Marijke dat ze een Lily bee heeft gepland. Misschien moet ik me aanmelden. Een reden om er weer aan te werken. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig doorgequilt! Eigenlijk moet ik ook zoiets doen, veel oefenen. Wie weet komt het er nog eens van!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...